سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گفت: روابط عمومی‌ها با علم و هنر خویش بایستی در تعمیق باورها و فرهنگ اسلامی در جامعه نقش‌آفرین باشند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر محمد آریان‌پور در نشست مشترک اعضای کمیته فرهنگی ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه و مسئولین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های جامعه اسلامی با جوامع غیر اسلامی و مهم‌ترین تفاوت دولت و نظام اسلامی با دولت‌ها و نظام‌های سیاسی غیراسلامی توجه به اقامه نماز و نماز جمعه است.

وی افزود: همه ما به‌عنوان دستگاه اطلاع‌رسانی -تبلیغی در دولت اسلامی در قبال شکوه و عظمت این فریضه الهی- سیاسی که امروزه به نهادی پربرکت در کشور تبدیل شده است مسئولیت داریم.

این مسئول با اشاره به اهمیت و نقش تأثیرگذار روابط عمومی‌ها در جامعه گفت: روابط‌عمومی‌ها بایستی با علم و هنر خویش در گسترش فرهنگ اسلامی و تعمیق باورهای دینی در جامعه نقش‌آفرین باشند و در این راه از شیوه‌های گوناگون تبلیغی هنری بهره‌برداری کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور افزود: روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی با ترویج و تبلیغ شعائر اسلامی به‌ویژه در مبحث نماز جمعه زمینه حضور و مشارکت همکاران و مخاطبان دستگاه متبوع خویش را در این فریضه الهی- سیاسی نماز جمعه فراهم آورند و در تثبیت و تداوم حضور باشکوه آنان به نحو مؤثری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های خدادادی طبیعی فراوانی است و آن‌گونه که باید شناخته نشده و مغفول مانده‌‌اند، گفت: روابط عمومی‌ها به‌عنوان زبان گویای سازمان‌ها و به خاطر اهمیت و تأثیرگذاری که دارند تلاش کنند تا ظرفیت‌های استان را به کل کشور و حتی دیگر نقاط جهان بشناسانند.

آریان‌پور توجه بیشتر مدیران را به مبحث روابط عمومی امری ضروری عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت تقویت روابط عمومی‌ها اقدام کنند چراکه روابط عمومی‌ها به‌عنوان زبان گویا، چشم و گوش سازمان وظایف خطیری بر عهده دارند و زیبنده نیست به ضعف دچار شوند.

آریان‌پور گفت: چنانچه روابط عمومی هر دستگاه اداری درزمینهٔ رفع مشکلی در بحث نماز جمعه و مساجد اقدامی عملی به انجام رساند که مورد تائید دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه استان واقع شود آن روابط عمومی موردتقدیر و تشویق قرار خواهد گرفت.

علی گودرزیان مشاور رسانه‌ای استاندار لرستان نیز ضمن یادآوری اهمیت روابط عمومی‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی گفت: روابط عمومی‌ها علاوه بر این‌که همه بر این باور هستیم چشم بینای دستگاه هستند، بی شک باید گوش شنوای دستگاه و در پی آن، مرکز و پردازش اطلاعات دستگاه‌ها هم باشند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند با تکنیک‌های هنری به موضوع ترویج نماز و برگزاری هرچه باشکوه‌تر شدن نماز جمعه ورود پیدا کنند.

گودرزیان تصریح کرد: امیدواریم به اهداف اصیل برگزاری نماز جمعه برسیم و برپایی این فریضه الهی باعث شود از زشتی‌ها و پلشتی‌ها دوری بجوییم و در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی خدمتگزارانی صادق، درستکار و دست‌پاک باشیم.

در ادامه جلسه مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با بیان مطالبی در رابطه با ضعف‌ها و کاستی‌های فراروی خود پیشنهاداتی در راستای ارتقای کیفیت کار این حوزه ارائه دادند.

در این جلسه مقرر گردید در راستای معطوف کردن توجه و تمرکز مدیران به مبحث روابط عمومی، جلسات آتی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان به تناوب در یک دستگاه اجرایی با حضور و مدیر کل آن دستگاه برگزار شود.

همچنین مصوب شد شاخص‌ها و آیتم های سنجش عملکرد و ارزیابی روابط عمومی‌ها توسط روابط عمومی سازمان بهزیستی استان جمع‌آوری و نتیجه نهایی ارائه شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.