روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان است که می تواند در راه اعتلای آن سازمان جزو تاثیرگذارترین عناصر مرتبط با محیط بیرونی سازمان باشد. روابط عمومی به مثابه سخنگوی سازمانی محسوب می گردد که هر گونه ارتباط بخصوص برون سازمانی بخصوص با اصحاب رسانه در چهارچوب آن قرار می گیرد و مطمئنا برخوردهای درست حرفه ایی از سوی این قلب تپنده با رسانه ها بخصوص در ارایه گزارش و شفاف سازی در سیستم ها اداری به مردم را به واسطه و بی واسطه تسهیل می کند.
روابط عمومی بایدها و نبایدهای سازمانی را در ارتباطی تنگاتنگ با اصحاب قلم به روایت توسعه ای می تواند منتقل کند به گونه ایی که شان و جایگاه سازمان و مدیران سازمان حفظ شود و نگاه مردم نگاهی امید بخش به خدمتگذارانشان در سیستم های اداری و سازمانی گردد و برعکس این هم می تواند رقم بخورد. این روزها در خراسان جنوبی روابط عمومی ها دچار تحول اساسی شده اند و ساز و کار تخصصی خود را در اغلب موارد پیدا کرده اند و با برنامه ریزهای درست و صحیح هویت خود را پیدا کرده اند برنامه ریزهایی که از زمان بهاری مدیرکل اسبق روابط عمومی استانداری شکل و شمایل پیدا کرد و به گونه ایی پیش رفت که روابط عمومی ها در استان به صورت نهادینه به اصل خود برگردند و قلب تپنده مجموعه های اداری باشند و این روند با سرپرستی آرامجو ادامه پیدا کرد.
مدیران مجموعه های اداری نیز باید واقف باشند که روابط عمومی ها جایگاه رفیعی در سیستم اداری دارند و به آن به عنوان سخنگوی بلافصل خود توجه ویژه داشته باشند و در انتخاب مدیران روابط عمومی ها دقت لازم را نموده تا اعتلای سازمانی بخصوص در بیرون از سیستم حفظ شود. این مهم می طلبد که در کنار انتخاب صحیح مدیران روابط عمومی سیستم خود به آنها بودجه و اختیارات کافی داده شود تا برنامه های خود را اجرایی کنند. این روزها بخصوص با وجود سم پاشی های رسانه ایی از گوشه و کنار کشور و جهان اگر آدم ها اشتباهی بر مدیریت روابط عمومی ها گماشته شوند باعت تشویش جامعه و مردم و مراجعه کنندگان و در خیلی از موارد پیمانکاران می شوند. این در شرایط کنونی به نفع سیستم نخواهد بود. شاید در وهله اول این سخن در ظاهر گزاف باشد ولی تمام وجودیت سازمان در خارج از آن را روابط عمومی شکل می دهد و شیوه برخورد و منش این نهاد درون سازمانی که کارکرد بیرونی دارد بر برداشت مردم و معرفی سازمان در اذهان شکل می دهد.
این روزها روابط عمومی های پویا در استان شکل گرفته اند که باید این پویایی تعمیم داده شود بر تمام روابط عمومی های استان و بی شک این پویایی باعت اعتلا و اعتماد مردم به مسئولان خواهد بود. روابط عمومی پویا بر شفافیت امور تاکید خواهد داشت و شفافیت امور در اذهان مردم اعتمادسازی خواهد کرد. امید است مدیران استان که در اکثر موارد اینگونه بوده همیشه نخبگان سیستم اداری خود با توانمندی خاص را به عنوان روابط عمومی معرفی کنند چون چشم و گوش سازمان های آنها با بیرون و مردم و رسانه ها و معرف وجودی ایشان هستند. جایگاه روابط عمومی جایگاه نخبه پروری است است نه جایگاه لابی پروری یا واماندگی از پست های اداری، روابط عمومی قلب تپنده سیستم است قلبی که در استان این روزها کم کم به صورت منظم در حال تپیدن است و باید کامل به جریان طبیعی خود بازگردد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.