حجت الاسلام احمد رضایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: معتکفان از 29 اسفند ماه جاری تا یکم فروردین 98 معتکف خواهند بود.
وی اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و 700 معتکف در 183 مسجد به عبادت پرداختند و بنابر پیش بینی ها امسال پنج هزار و 316 نفر شرکت می کنند که به دلیل عید نوروز تعداد معتکفان نسبت به سال قبل کمتر شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از 60 درصد معتکفان مربوط به قشر جوان و نوجوان است که در این آیین معنوی شرکت می کنند.
رضایی گفت: هزینه ثبت نام هر نفر برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف در مرکز استان 60 هزار تومان و در دیگر شهرستان ها متغیر است.
وی افزود: باید فریضه نذر اعتکاف در جامعه فرهنگ سازی شود، افراد زیادی ممکن است متقاضی حضور در اعتکاف باشند اما به دلیل نداشتن توان پرداخت هزینه نمی توانند در این آیین معنوی شرکت کنند.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته خیران و بانیان خیر در برگزاری هرچه بهتر این آیین تلاش کردند، با نذر اعتکاف می توان از مساجد برگزار کننده و معتکفین نیازمند حمایت کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی انسانها، خالی نمودن قلب از پرداختن به امور دنیوی و تسلیم نمودن نفس است.
رضایی گفت: این ایام بهترین فرصت برای انسانها است تا از کارهای روزمره و فشارهای زندگی فراغت پیدا کرده و به عبادت، نیایش و راز و نیاز با یگانه معبود خویش بپردازند.
وی یادآور شد: اعتکاف از جمله عبادت های مستحب موکد اسلام بوده و فرصت فراهم کردن زمینه توبه، نیایش، نماز و قرائت قرآن کریم و زمینه مناسب برای اندیشه و تفکر انسان ها از فلسفه های اعتکاف است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.