ناصر نبی‌زاده چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور استاندار خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد افزود: روز خبرنگار روز ارج نهادن به قلم و فرهیختگانی است که با قلم و حرمت آن دریچه‌ای به سوی مردم می‌گشایند.

وی گفت: همچنین پاسداشت خبرنگار، پاسداشت حق‌جویی و حق‌گویی و توجه به بالندگی و پیشرفت است.

وی خبرنگار را وجدان بیدار جامعه و چشم بینای مردم خواند و اظهار داشت: سئوال خبرنگار، سئوال مردم است و همه ما مسئولان باید پاسخگوی صادقی برای مردم و جامعه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: سالی که گذشت با مشکلات فراروی جامعه مطبوعاتی کشور و استان مواجه بود و دشمن بی پرده تمام توان خویش را برای به زانو درآوردن ملت پرافتخار ایران به کار گرفت، جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخت و بی شک نقش مطبوعات برای تقویت انسجام ملی، اراده عمومی و گسترش نشاط و امید در جامعه بی بدیل بوده است.

وی گفت: در این میان خبرنگاران و مطبوعات استان با همه مشکلاتی که با آن روبه رو بودند و هستند تمام توان خود را برای ایجاد بستری از امید و تلاش فراروی جامعه به کار بردند و توجه خود را به توسعه استان معطوف کردند.

نبی‌زاده عنوان کرد: با عنایت‌های استاندار خراسان جنوبی کوشش شد با تمام توان در کنار رسانه‌ها باشیم و گامی برای کاهش مشکلات برداریم لذا با پیگیری‌های به عمل آمده پارسال بیش از ۲۷۰ میلیون تومان یارانه در اختیار مطبوعات قرار گرفت.

وی گفت: سه ماه نخست امسال نیز ۲۳۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات استان اختصاص یافت که امید است این روند ادامه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: پارسال ۵۰ تن کاغذ با ارز وارداتی و در سه ماه نخست امسال ۲۳ تن کاغذ در اختیار جامعه مطبوعاتی استان قرار گرفت.

وی  گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ خبرنگار استان بیمه هستند و تلاش می‌کنیم این روند از سرعت بیشتری برخوردار شود تا یکی از مشکلات اساسی خبرنگاران حل شود.

وی افزود: با عنایت استاندار و برگزاری جلسات متعدد برای حل مشکل دیرینه خبرنگاران (مسکن) در تلاش هستیم همچنین با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی خانه مطبوعات استان آغاز شد و با تامین اعتبارات مورد نیاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: سختی کار خبرنگاران برای رفع دغدغه‌های مردم قابل مشاهده است لذا تمام سعی اعضای خانه مطبوعات بر این بود تا باری از شانه خبرنگاران پرتلاش بردارند.

سمانه سالاری افزود: خانه مطبوعات در حوزه‌های مختلف آموزشی و رفاهی و ورزشی اقداماتی ارایه داده است در بخش رفاهی تلاش کردیم مشکلات این قشر را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: با مساعدت و عنایت استاندار خراسان جنوبی جزو اولین استان‌هایی هستیم که ساختمان خانه مطبوعات احداث می‌شود.

جشن خانوادگی خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی شب گذشته با حضور استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و برخی مدیران دستگاه‌هایی اجرایی در باغ و عمارت شوکت آباد بیرجند برگزار شد.

در این مراسم که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات خراسان جنوبی برگزار شد به قید قرعه به ۴۰ نفر از خبرنگاران جوایزی اهدا شد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.