به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام رحیم جعفری روز چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه تخصصی رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: با وجود همه انتقاداتی که از مسئولان ارشد استان می شود تاکنون شاهد واکنشی از سوی آنها نبوده ایم.
وی در ادامه تصریح کرد که برخی مطالبی که در برخی از رسانه ها منتشر می شود نقد نیست بلکه توهین و تخریب است.
او گفت: رهبر معظم انقلاب در تعریف نقد می فرمایند که نقد باید دارای سه وجه باشد ابتدا باید خوبی ها را گفت، سپس ایرادها را مطرح و در پایان پیشنهاد ارائه کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه گفت: این اداره کل به عنوان متولی فرهنگ و هنر از اصحاب رسانه در حد توان و بضاعت خود حمایت می کند.
حجت الاسلام جعفری همچنین از رسانه ها خواست به مسایل و مشکلات اصلی استان بپردازند و از ورود به حواشی و مسائلی که هیچ نفعی به حال استان ندارد، پرهیز کنند.
وی به تشکیل شورای اطلاع رسانی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اشاره کرد و گفت: تاکنون سه جلسه این شورا تشکیل شده و جلسات به صورت مستمر با دستور کار مشخص برگزار می شود.
وی به تشکیل کارگروه تخصصی رسانه ذیل این شورا نیز اشاره کرد و گفت: در این کارگروه مسایل و مشکلات رسانه های استان با حضور فعالان این عرصه به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و برای تصمیم گیری به شورای اطلاع رسانی ارجاع داده می شود.
او یکی از مشکلات مطبوعات استان را نبود چاپخانه دانست و گفت: در صورت تمایل اصحاب مطبوعات استان ما آمادگی داریم برای ایجاد چاپخانه گام هایی بر داریم.
او از مدیران مسئول نشریات مکتوب استان خواست در قالب یک تعاونی و با محوریت خانه مطبوعات پیگیر ایجاد چاپخانه شوند و ما نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قالب ایجاد اشتغال حمایت مادی می کنیم.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه به آمار نشریات استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون 72 نشریه محلی در استان مجوز فعالیت اخذ کرده که از این تعداد، مجوز 16 نشریه سال 96 صادر شده است.
پریسا محمدی، تعداد مجوزهای صادر شده برای پایگاه های خبری استان را نیز 33 مورد اعلام کرد و افزود: سه پایگاه سال گذشته مجوز گرفته است.
به گفته او، اکنون 13 خبرگزاری و 117 نشریه سراسری در استان کرمانشاه نمایندگی دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.