مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با هدف توسعه مشاغل خانگی بانوان در استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به نقل از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، نفیسه نخعی گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ادامه اجرای موفق الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که در سال گذشته در کشور اجرا شد، به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

وی افزود: موافقتنامه این طرح در اسفندماه سال گذشته بین جهاددانشگاهی معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به امضا رسید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی مشاغل خانگی اجرا می‌شود، تصریح کرد: زنانی که همسرانشان فوت شده‌اند یا توانایی انجام کار ندارند، سرباز یا زندانی هستند از مشمولین این طرح می‌شوند.

نخعی با بیان اینکه همچنین زنانی که مجرد قطعی محسوب می‌شوند نیز می‌توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند، اظهار کرد: تفاهم نامه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ۲۳ استان عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: سهمیه خراسان جنوبی از تفاهم نامه ۶۹ نفر است که در مرحله اول، کار شناسایی مشاغل خانگی مزیت دار به صورت علمی و تخصصی انجام می‌شود و در صورت استقبال افراد تا سقف ۸۰ نفر نیز قابل افزایش است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: طرح مذکور از بین زنان آسیب پذیر و جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد یا سازمان زندان‌ها انتخاب خواهد شد و حداکثر سن افراد طرح ۵۵ سال است.

نخعی با بیان اینکه سه ماه فرصت برای تکمیل این لیست گذاشته شده و بعد از آن مرحله ورود به سایت و ثبت نام است، ادامه داد: افرادی که در این مرحله از استعدادیابی و شناسایی شوند، متناسب با نیاز از خدمات مشاوره‌ای بهره مند شده و آموزش‌های لازم را برای شروع یک شغل خانگی فرا می گیرند.

وی تصریح کرد: در ادامه این افراد به پشتیبانان که معمولا فعالان واحدهای تولیدی هستند معرفی شده و متناسب با ملاک‌های مد نظر فرد پشتیبان محصول خانگی را تولید می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نظارت مستمر بر مراحل اجرای این طرح، گفت: آموزش و مشاوره، ایجاد چرخه تولید تا فروش و برندسازی محصولات تولیدی از مزیت‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، به طوری که آن‌ها دغدغه فروش محصول و عرضه به بازار را نداشته باشند.

نخعی، با تأکید بر اینکه در این طرح تسهیلات مالی وجود ندارد، اظهار کرد: یکی از اهداف طرح توانمندسازی این است که افراد وابسته به تسهیلات نشوند و آن دسته از مشاغل خانگی که نیاز به سرمایه پایدار دارند، در این طرح شناسایی می‌شوند.

وی یادآور شد: مدت اجرای این طرح یک سال در نظر گرفته شده که امیدواریم همچون طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سال گذشته این طرح نیز موفقیت‌آمیز باشد و تا پایان سال جاری به اتمام برسد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.