غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در حاشیه شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: کرمان نخستین استان کشور بوده که سند طرح جامع پدافند غیرعامل آن تهیه و تکمیل شده است.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها حضور منظم در استان‌ها و شرکت در شورای پدافند غیرعامل بوده و کارگروه‌هایی در استان‌ها به منظور راهبری پدافند غیرعامل تشکیل شده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها یکی از راهبردها است، گفت: این طرح جامع می‌تواند نقشه راه برای هر استانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات دشمن ترکیبی و فناوری و دانش پایه شده است، ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در کشور و استان‌ها وجود دارد و دانشگاه ها سطح علمی بالایی دارند که تلاش می‌شود با استفاده از  ظرفیت آنان و جوانان بتوانیم طرح جامع پدافند غیر عامل را دنبال کنیم.

سردار حیدری با بیان اینکه آموزش و فرهنگسازی در دستور کار است، بیان کرد: در رشته پدافند غیر عامل در مقطع کارشناسی ارشد تاکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر و مقطع دکتری نیز تعداد قابل توجهی دانش آموخته شدند.

وی با اشاره به اینکه از زیرساخت‌ها و الزامات پدافند غیرعامل در بیرجند بازدید شد که آمادگی خوبی دارند، گفت: آخرین تولیداتی که به صورت علمی از موضوعات پدافند غیرعامل داریم برای استان‌ها ارسال می‌شود و این ارتباطات می‌تواند کمک کند تا سریعتر به راهبرد در دستور کار پدافند برسیم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل عنوان کرد: در حال حاضر قرارداد تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی منعقد شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال تکمیل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف به صورت تخصصی بحث پدافند غیرعامل دنبال می شود، گفت: پدافند زیستی، سایبری، کالبدی، مردم محور و شیمیایی در اولویت دستور کار پدافند غیرعامل کشور است.

۹۸۹۳  * ۶۰۵۴
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.