طرح‌های مشارکت اقتصادی جوجه تن طلا که محصول آن جوجه یکروزه است و مرغ تخمگذار که محصول آن تخم مرغ است، ۲ طرحی بود که عصر دوشنبه با حضور محمد مخبر در خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت جوجه تن طلا خراسان جنوبی در حاشیه آیین افتتاح این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۰۱ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال شامل ۳۵ میلیارد و ۷۲ میلیون ریال آورده بنیاد برکت، ۳۶ میلیارد و ۵۰۳ میلیون ریال آورده شرکا و ۳۰ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسید.

ابوالفضل آزاده ظرفیت تولیدی این طرح را ۳۰ هزار قطعه مرغ مادر اعلام کرد و افزود: همچنین در این شرکت ظرفیت پرورش ماهانه ۲ میلیون تن جوجه یکروزه فراهم شده است که در سطح داخلی و کشورهای مجاور توزیع خواهد شد.

وی مساحت طرح پروررش جوجه را چهار هکتار اعلام کرد و گفت: جوجه یکروزه قابلیت ارسال به تمامی مرغداری‌های سطح کشور را دارد همچنین به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، کویت و سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت جوجه تن طلا بیان کرد: طرح مرغ مادر نیز در زمینی به مساحت ۶ هکتار اجرا شد که تخم‌های نطفه‌دار بعد از ۲۱ روز به جوجه تبدیل و جوجه یکروزه به بازار منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از طرح های مذکور زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

طرح مزرعه پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۹۰ هزار قطعه و سرمایه گذاری هشت میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز امروز به بهره برداری رسید که برای ۱۴۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

از مجموع سرمایه گذاری انجام شده ۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان توسط بنیاد برکت، سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را شرکا و یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دیگر را بانک‌ها تأمین کرده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و هیات همراه عصر امروز (دوشنبه) بدو ورود به خراسان جنوبی مورد استقبال استاندار و مسئولان این استان قرار گرفت و در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

افتتاح طرح‌های مشارکت اقتصادی بنگاه محور برکت، طرح اشتغالزایی اجتماع محور سحاب (سرمایه گذاری حمایتی  اشتغال برکت) در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با استاندار خراسان جنوبی و امضای تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خراسان جنوبی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه محمد مخبر به این استان است.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.