هادی جوهری عصر یکشنبه در دیدار مدیرعامل و معاونان بنیاد برکت با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ایجاد اشتغال از طریق مدل‌های خرد و روستایی یکی از رویکردهای این بنیاد است. 

وی اظهار داشت: همچنین بنیاد از ۱۱ سال گذشته در کل کشور به خصوص در خراسان جنوبی از طریق مشارکت با شرکت‌های کوچک و متوسط به دنبال ایجاد شغل بوده است. 

عضو هیات مدیره بنیاد برکت گفت: این شرکت‌ها رشد و توسعه اقتصادی منطقه را به دنبال دارند و در این رابطه با ۱۲ شرکت در چند سال گذشته بنیاد برکت مشارکت کرده که بعد از توانمندسازی از آن خارج و وارد مشارکت با شرکت‌های دیگر شده است. 

وی از توانمندشدن هشت شرکت تاکنون خبر داد و گفت: بنیاد برکت با چهار شرکت هنوز تداوم مشارکت دارد که فردا ۲ مورد از این شرکت ها به بهره‌برداری می‌رسد. 

جوهری جمع کل سرمایه گذاری در این ۱۲ شرکت را ۲۰۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با این مشارکت ۱۱ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه روند مشارکت همچنان در شرکت‌های خرد روستایی و متوسط  ادامه دارد اظهار داشت: امید است به مرحله‌ای برسیم که ظرفیت‌ها تکمیل شود. 

عضو هیات مدیره بنیاد برکت با اشاره به تمرکز این بنیاد در شهرستان نهبندان در جنوب خراسان جنوبی گفت: البته به شهرستان‌های دیگر هم کمک می‌شود اما توسعه در نهبندان به لحاظ محروم بودن آن بیشتر مدنظر است. 

وی از افتتاح شرکت جوجه تن طلا در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این شرکت با پرورش جوجه مادر به مرحله تخم نطفه دار می‌رسد و سپس از آن جوجه یک روزه تولید می‌شود که ماهانه حدود ۲ میلیون ظرفیت آن است. 

جوهری رقم سرمایه گذاری در این شرکت را حدود ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نزدیک به ۴۰ نفر در این شرکت اشتغال ایجاد می‌شود. 

وی اضافه کرد: شرکت دیگری هم به نام پهن دشت در مسیر سربیشه - نهبندان  فردا افتتاح می‌شود که با استفاده از فناوری روز ۸۳ هزار قطعه مرغ تخمگذار را پرورش می‌دهد و ۲۹ نفر هم در این شرکت مشغول به کار خواهند شد. 

عضو هیات مدیره بنیاد برکت بیان کرد: در این شرکت هم هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که در ۲ سال اخیر ارزش این سرمایه گذاری افزایش یافته است. 

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع محور بنیاد برکت نیز در این نشست با اشاره به اجرای ۲ طرح سهاب و آسمان در سربیشه و نهبندان گفت: در طرح سهاب ۷۴ روستا در این ۲ شهرستان جزو مناطق زیرپوشش طرح بودند که ۲۳۹ طرح در سربیشه و ۱۲۱ طرح در نهبندان اجرایی شده است. 

رضا راضی زاده با بیان اینکه طرح سهاب معطوف به مشاغل خرد خانگی است افزود: ۹ تسهیلگر و مجری در این ۲ شهرستان به خدمت گرفته شدند که منجر به ایجاد یک هزار و ۸ فرصت شغلی شده است. 

وی حجم کل سرمایه گذاری این طرح ها را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرد که ۹ میلیارد تومان سهم بنیاد برکت بوده است. 

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع محور بنیاد برکت با اشاره به اجرای طرح آسمان در شهرستان نهبندان اضافه کرد: ۱۳ روستا مشمول این طرح بودند و ۱۱۰ گروه توسعه محلی با حدود ۲ هزار عضو شکل گرفته است. 

وی همچنین از تشکیل ۲۰ صندوق پشتیبان کسب و کار در این طرح خبر داد و گفت: مجموعا ۳۲۰ میلیون تومان مردم و اعضا در این صندوق ها سپرده گذاری کرده‌اند و بنیاد برکت نیز ۲ برابر این مبلغ را از طریق بانک عامل به این صندوق‌ها کمک می‌کند. 

راضی زاده با بیان اینکه مردم از تسهیلات این صندوق‌ها می‌توانند استفاده کنند گفت: ۱۲۸ نفر برای اشتغال اهلیت سنجی شده و ۲۸ نفر به بانک معرفی شده که فردا هشت طرح اشتغال از میان آن به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: عمده رسته‌های کسب و کاری معطوف به دام سبک، صنایع دستی، پرورش طیور،  تولید پوشاک و فرش دستباف است. 

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع محور بنیاد برکت گفت: برای امسال هم برای تامین و تکمیل زنجیره شتر ۲۸ تسهیلگر جدید مصاحبه شدند که ۱۴ نفر به ۶ نفر سابق اضافه می شوند و ۱۱ شهرستان زیرپوشش طرح های اجتماع محور قرار می‌گیرند. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.