به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره شهدای اصناف شهدای اصناف زنجان در مسجد سید فتح الله با گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: پیروزی از آن کسانی است که توکل برخدا دارند چرا که این قشر جزو متقیان هستند.
وی تاکید کرد: حدود 150 سال قبل 2 ابر قدرت صاحب دنیا شدند که در غرب آمریکا با ایدئولوژی سرمایه داری و در شرق نیز شوروی با ایدئولوژی کمونیستی بودند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این 2 کشور با تفکرهای سیاسی خود نزدیک 90 سال بر دنیا حکومت کردند، البته دوران قبل از انقلاب و بعد از آن با عنوان جنگ سرد مطرح شد.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: در بین تمام مورخان این مهم مطرح بود که هرکسی بخواهد حرکتی انقلابی و سیاسی داشته باشد نیازمند حمایت سیاسی، بین المللی و لجستیکی است.
وی اظهارداشت: هر قیامی در گوشه و کنار دنیا مطرح شد ذیل تفکر سرمایه داری و کمونیستی بود و قدرت سومی نیز وجود نداشت که در این شرایط امام راحل پایه مبارزه علیه حکومت پهلوی را سال 42 مطرح کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این حکومت با اعمال سیاست اصلاحات ارضی باید رونق ایجاد می کرد که سال 56 وزارت جهاد کشاورزی وقت ایران اعلام کرد که فقط برای 33 روز درآمد این بخش برای مردم است و باید بیشتر اقلام مصرفی وارد شود.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: در این حال امام راحل و روحانیون اقدام به اعتراض کردند که بنیانگذار انقلاب اسلامی تبعید شد.
وی تاکید کرد: امام راحل در طول مدت تبعید اقدام به راهبری ملت ایران کرد که زمینه سیاسی و فکری فراهم و به ایران بازگشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به نقش کسبه و بازاریان در شکل گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: این قشر سال 57 چهار ماه بیشتر کسب و کار خود را تعطیل کرده و به انقلابیون ملحق شدند و از این زمان تاکنون همراه دولت و مسئولان هستند.
حجت الاسلام خاتمی یکی از بسترهای مهم شکل گیری انقلاب را تلاش و حضور بازاریان، دانشگاهیان، طلاب حوزه های علمیه و نیروهای نظامی و انتظامی دانست.

** بازاریان در انقلاب تاثیرگذار بوده اند
رییس اتاق اصناف استان زنجان نیز در ادامه این آیین گفت: بازاریان همواره خود وظیفه می دانند که در کنار و همراه دولت باشند و این قشر 40 سالی که از آن می گذرد در ایجاد اشتغال و آموزش، مشارکت در صحنه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور حضوری فعال داشته اند.
به گزارش ایرنا، آیین یادواره شهدای اصناف و بازاریان زنجان به همت اصناف و سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار و در پایان از این قشر و خانواده های شهدای کسبه تجلیل شد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.