مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه سه برابر میانگین کشوری در خراسان جنوبی زیر ساخت‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد، گفت: مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در جوار دانشگاه‌ها گسترش می‌یابد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به سمت کیفی سازی می‌بریم.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، حسین خوشایند، در حاشیه برپایی میز خدمت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین مراجعه کنندگان به فنی و حرفه‌ای استان در میز خدمت بحث بیکاری و شغل بوده که هیچکدام از این افراد نیز مهارت‌های لازم را نداشتند.

وی با بیان اینکه این افراد راهنمایی شدند تا دوره‌های فنی و حرفه‌ای را به صورت رایگان بگذرانند، افزود: بازار امروز نیاز به افرادی دارد که مهارت‌های لازم را داشته باشند لذا جوانان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد بعد از آموزش بر اساس نیاز وارد بازار کار می‌شوند، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای افراد را به کارگروه اشتغال معرفی و اگر لازم باشد نیز برای تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.

خوشایند اظهار کرد: مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه بیرجند ایجاد شده و مهارت‌ها بر اساس نیاز دانشجویان ارائه می‌شود و دانشجویان در کنار تحصیل می‌توانند از ظرفیت فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های رونق تولید نیز نیروی کار ماهر است و رونق تولید با نیروی کار ماهر شکل می‌گیرد، ادامه داد: آموزش‌های دوگانه و آموزش‌های تلفیقی به شیوه الکترونیکی و کارگاهی در آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین نهضت مهارت افزایی در سال جاری انجام خواهد شد و هر جوان با یک مهارت آشنا می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال ۱۴۰۰ نفر در استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط واقعی کار را فرا می‌گیرند.

خوشایند اظهار کرد: مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در جوار دانشگاه‌ها گسترش می‌یابد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به سمت کیفی سازی می‌بریم.

وی با بیان اینکه سه برابر میانگین کشوری در خراسان جنوبی زیر ساخت‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد، یادآور شد: ۱۹ مرکز فنی و حرفه‌ای با تعداد ۱۰۲ کارگاه مجهز در استان وجود دارد و این تعداد قابلیت آموزش ۵۱۰ حرفه شغلی را دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.