رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف اصلی طرح 40 هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی عام المنفعه، هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نهادها و رده‌های مختلف سپاه و بسیج خیرین و مشارکت فعال مردمی در اجرای پروژه‌ها است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد بیشتری از سهم استانی پروژه‌ها اجرایی شده و به حدود هزار پروژه احداثی و مرمتی برسد.

مهدی هنری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: در اواخر سال گذشته باتوجه به 40 سالگی انقلاب، طرح 40 هزار پروژه عمرانی و محرومیت زدایی عام المنفعه در سطح کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این طرح هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نهادها و رده‌های مختلف سپاه و بسیج خیرین و مشارکت فعال مردمی در اجرای پروژه‌ها است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: اولویت پروژه‌ها و مساله یابی از طریق مردم مشخص شده و استفاده بهینه از ظرفیت جهادگران و گروه‌های جهادی در احصاء مشکلات، برنامه ریزی و کمک به اجرای پروژه‌ها و همچنین جذب منابع خیرین صورت می‌گیرد.

هنری تصریح کرد: در مجموع 750 پروژه احداثی و مرمتی برای استان پیش بینی شده که تاکنون 370 پروژه در حال کار بوده و 225 پروژه به اتمام رسیده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در عرصه‌های مختلف تعریف شده و اولویت آن‌ها در عرصه منابع آب، کشاورزی، اشتغال و زیرساخت‌های مربوط به آن است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: از این پروژ‌های تکمیل شده 70 پروژه مربوط به منابع آب کشاورزی(قنات، استخر،کانال انتقال آب)، 50 پروژه مربوط به واحدهای الگویی دام و طیور، 50 پروژه مربوط به تکمیل مسکن محرومین و سایر پروژه‌ها در زمینه فرهنگی، مذهبی و ... است.

هنری ادامه داد: در مجموع پروژه‌های تکمیل شده، 167 پروژه احداثی و 58 پروژه مرمتی بوده که شش میلیارد و یکصد میلیون تومان برای آن هزینه شده که حداقل 15 درصد آن مهم مشارکت مردمی و خیرین بوده است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی سازمان بسیج از این ماه تا آخر سال هر ماه یک افتتاحیه در یک استان انجام می‌شود که اولین افتتاحیه در 2 مردادماه جاری به تعداد 4500 پروژه در سراسر کشور به نمایندگی در استان کردستان با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی و سایر مسئولین برگزار شد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین مطابق زمان‌بندی انجام شده در هفته دفاع مقدس، مراسم افتتاحیه طرح 40 هزار به نمایندگی در خراسان جنوبی با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی، معاون عمرانی وزیر کشور و سایر مسئولین برگزار خواهد شد.

هنری اظهار کرد: با توجه به ایام تابستان و حضور گروه‌های جهادی بومی و میهمان در استان، تعداد قابل توجهی از پروژه‌های مرمتی توسط جهادگران انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد بیشتری از سهم استانی پروژه‌ها اجرایی شده و به حدود هزار پروژه احداثی و مرمتی برسد، یادآور شد: پروژه‌های مناسب‌سازی منازل مددجویان بهزیستی نیز در تابستان جاری توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.