مهدی هنری عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین افتتاحیه روز گذشته با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی با چهار هزار و ۵۰۰ پروژه در سراسر کشور به نمایندگی در استان کردستان افتتاح شد.

وی گفت: همچنین مطابق زمانبندی انجام شده در هفته دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی و معاون عمرانی وزیر کشور مراسم افتتاحیه یکی از طرح‌ها به نمایندگی در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع اجرای ۷۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی و عام‌المنفعه احداثی و مرمتی برای این استان پیش بینی شده که تاکنون ۲۲۵ پروژه به اتمام رسیده است.

وی گفت: از مجموع پروژه‌های تکمیل شده ۱۶۷ پروژه احداثی و ۵۸ پروژه مرمتی بوده که ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

هنری با بیان اینکه ۱۵ درصد هزینه‌کرد این پروژه‌ها از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین تامین شده است اظهار داشت: این پروژه‌ها در عرصه‌های مختلف تعریف شده اما اولویت با منابع آب، کشاورزی، اشتغال و زیرساخت‌ها بوده است.

وی افزود: از مجموع پروژه‌های اجرا شده، ۷۰ پروژه مربوط به منابع آب کشاورزی از قبیل قنات، استخر، کانال انتقال آب و سایر موارد، ۵۰ پروژه شامل واحدهای الگویی دام و طیور، ۵۰ پروژه تکمیل مسکن محرومان و سایر پروژه‌ها در زمینه فرهنگی، مذهبی و غیره بوده است.

وی بیان کرد: طرح ۴۰ هزار پروژه عمرانی و محرومیت‎‌زدایی عام المنفعه در سطح کشور از سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب آغاز شد و اکنون ۳۷۰ پروژه در استان در حال اجرا است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی این طرح هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و رده‌های مختلف سپاه و بسیج، افراد خیر و مشارکت فعال مردمی در اجرای پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه اولویت پروژه‌ها و مساله‌یابی از طریق مردم مشخص شده است افزود: استفاده بهینه از ظرفیت جهادگران و گروه‌های جهادی در احصای مشکلات، برنامه‌ریزی و کمک به اجرای پروژه‌ها و همچنین جذب منابع خیرین در این طرح در نظر گرفته شده است.

هنری گفت: با توجه به ایام تابستان و حضور گروه‌های جهادی بومی و میهمان در استان تعداد قابل توجهی از پروژه‌های مرمتی توسط جهادگران انجام خواهد شد.

وی پیش بینی کرد: تا پایان سال تعداد بیشتری از سهم استانی و قریب به یک هزار پروژه احداثی و مرمتی در استان به اتمام برسد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.