داود شهرکی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور «جمشید انصاری» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شد افزود: در این بازه زمانی دولت ۶۰ میلیارد تومان منابع برای اکتشافات به استان اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد مطالعات ژئوفیریک هوایی که در کشور تهیه شده، مربوط به خراسان جنوبی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حوزه صنعت نیز از سال ۹۲ تاکنون یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده همچنین خراسان جنوبی با کمترین چالش در حوزه تنظیم بازار مواجه است که در این زمینه وزیر صمت از تلاش‌ و پیگیری‌های استاندار تقدیر کرد.

وی افزود: استان اکنون رتبه نخست تولید زغالسنگ، رتبه دوم کاشی و سرامیک، رتبه چهارم در تولید لاستیک و رتبه هفتم استخراج معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

شهرکی با بیان اینکه همه این پیشرفت ها توسط نیروی انسانی محقق شده است گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۴۰ نیروی سازمان صمت استان بازنشسته شدند اما مجوز استخدام نداشته‌ایم که امید است سهمیه‌ای به استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد خیال مسئولان کشور از بابت امنیت خراسان جنوبی راحت است در حالی که امنیت با خون دل خوردن مسئولان، نیروهای امنیتی، انتظامی و در کنار آن مردم وفادار و ولایتمدار استان حاصل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: توجه مسئولان به استانی که در آن ناامنی موج می‌زند، بیشتر بوده و حق مرزی دریافت می‌کنند اما استان مرزی خراسان جنوبی باید محروم باشد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم نیروی بومی برای استان استخدام شود و قول مساعدی حتما همراه خود آورده‌اید که امید است به استان کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند.

غلامرضا قوسی سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استان را بیش از ۱۴۹ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: همچنین تولیدات استان ۶۲۷ هزار تن بوده که ۱۹۱ هزار تن تولیدات بخش دام است.

وی بیان کرد: زرشک، زعفران و عناب از جمله محصولات مزیت‌دار استان هستند که منشا طلای سرخ نشات گرفته از این محصولات است و استان داراری رتبه نخست زرشک و عناب، رتبه دوم زعفران، پنجم گل نرگس و ششم انار کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: اکنون ۳۴ مرکز خدمات کشاورزی با ۱۷۰ پست و ۶۱ نیرو در دهستان‌های استان مشغول خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی هستند که در این مراکز ۶۴ درصد پست‌ها بلاتصدی است.

وی بیان کرد: مجموع پست‌های مصوب سازمان جهاد کشاورزی استان یک هزار و ۲۲ نفر است که ۵۱ درصد باتصدی و ۴۸ درصد بلاتصدی است.

قوسی گفت: همچنین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۲۵۷ پست مصوب دارد که ۳۷ درصد بلاتصدی است، اداره کل دامپزشکی نیز ۲۷۱ پست مصوب دارد که ۳۹ درصد بلاتصدی است.

وی اضافه کرد: اداره کل امور عشایری استان با ۱۱۲ مصوب ۶۱ درصد پست بلاتصدی، شرکت غله و خدمات بازرگانی نیز ۶ پست دارد سازمان تعاون روستایی نیز ۱۵۲ پست مصوب که ۲۵ درصد بلاتصدی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مرکز آموزش تحقیقات کشاورزی بیرجند ۱۷۱ مصوب دارد که ۳۹ درصد بلاتصدی است.

وی یادآور شد: در مجموع جهاد کشاورزی و ادارات تابعه استان دارای ۲ هزار و ۲ پست مصوب است که ۴۹ درصد بلاتصدی است.

قوسی گفت: تا پایان سال ۹۷ یک هزار و ۸۷ نفر از مجموعه جهاد کشاورزی استان بازنشسته شدند همچنین تا سال ۱۴۰۰ نیز ۱۸۷ نفر بازنشسته می‌شوند.

وی افزود: ۹۹ میلیارد تومان بابت مانده مرخصی و بازنشستگی افراد تحت مجموعه بدهکار هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پایین بودن حقوق و مزایا را از عمده مشکلات کارکنان دانست و بیان کرد: در این زمینه انتظار می‌رود فوق العاده ویژه به کارکنان این دستگاه نیز پرداخت شود.

وی خواستار پرداخت مطالبات بازنشستگان جهاد کشاورزی شد و گفت: در سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات باید مدیریت و نظارت و هزینه شود که با وضعیت فعلی نیروی انسانی، خدمت‌رسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.