داود شهرکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در قالب بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی، 605 پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 258 میلیون ریال تشکیل و پرونده‌ های مربوطه پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی گفت: این بازرسی ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفت.
وی بیان کرد: در ستاد خبری نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعداد 898 مورد گزارش از سوی مردم به صورت تلفنی و از طریق سامانه 124 و یا به صورت حضوری و مراجعه مردم به محل ادارات صنعت، معدن و تجارت در سطح استان دریافت شد.
به گزارش ایرنا شهرکی ادامه داد: از این تعداد 184 مورد متخلف شناخته شد که بیشترین گزارشات دریافتی مربوط به گران فروشی، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه و ارائه ندادن فاکتور بود.
وی از یکهزار و 555 مورد بازرسی در حوزه آرد و نان استان خبر داد و یادآور شد: در این زمینه 44 مورد پرونده تخلف به ارزش 40 میلیون و 313 هزار ریال تشکیل و به مراجع مربوط ارسال شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در حوزه قاچاق کالا نیز در این مدت تعداد 2 هزار و 731 مورد بازرسی صورت گرفت که 76 پرونده به ارزش 400 میلیون ریال تشکیل شد.
شهرکی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری اصناف و بازاریان با سیاست های دولت و رعایت حقوق مصرف کنندگان، گفت: معدود تخلفاتی هم که صورت گرفته با همکاری بازرسان اتاق های اصناف، اتحادیه ها صنفی و ناظران افتخاری مردمی و با بازرسی مستمر و روزانه از واحدهای صنفی شناسایی شده است.
وی تاکید کرد: هم استانی ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش دهند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.