رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت خراسان جنوبی گفت: پیگیر ثبت برند در حوزه مواد معدنی هستیم که امیدواریم با پیگیری این فرآیند، به بازاریابی بین المللی در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کمک شایانی کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، داوود شهرکی، امروز ۲۳ تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه سال سخت اقتصادی را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: این سازمان در طی سال 97 با نظارت بر اصناف و تخلفات اقتصادی توانسته جلوی بسیاری از گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی در استان را بگیرد.

وی با بیان اینکه کمبود مواد اولیه و وضعیت اقتصادی نامناسب در تمام کشور وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز خود را بر روی تامین کالا و اقلام مورد نیاز در استان گذاشته و طرح‌ها و پیگیری‌هایی در این حوزه داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در ابتدای سال دچار کمبود لاستیک در حوزه حمل و نقل شدیم، گفت: تدبیری که ما برای این مشکل اندیشیدیم سهمیه بندی لاستیک با هدف تامین مقدار مورد نیاز لاستیک سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها برای رفت و آمدهای جاده‌ای و تامین لاستیک برای رفت و آمدهای درون شهری بوده است.

شهرکی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان حمل و نقل به هر کامیون دار بر اساس پیمایش هر 20 هزار کیلو متر یک جفت لاستیک داده شده است.

وی افزود: کمبود شکر از اسفندماه سال گذشته آغاز شد که به دلیل کمبود و محدودیت وارد کردن مواد اولیه بوده که سهمیه بندی صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در این بحران 3400 تن شکر وارد استان و توزیع شد، اظهار کرد: این مقدار پنج برابر نیاز عادی مردم بوده است.

شهرکی با اشاره به تامین شکر بخشی از واحدهای تولیدی، تصریح کرد: حتی واحدهایی که فعالیتی نداشتند نیز به واسطه تامین شکر فعال شدند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت شکر در بازار متعادل بوده و به 4700 تومان رسیده است و نیاز به خرید و ذخیره سازی نیست و مردم باید از خرید غیر نیاز خودداری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت خراسان جنوبی از توزیع هزار تن گوشت منجمد در استان خبر داد و بیان کرد: چالشی که در این حوزه با آن مواجه شدیم شکل توزیع بود چراکه مشکلات صف بندی برای توزیع و کنترل هیجان بازار وجود داشت که به همین دلیل در مقطعی مجبور شدیم توزیع را به صورت مردمی داشته باشیم.

شهرکی ادامه داد: 110 تن روغن مایع و 130 تن روغن جامد در استان توزیع شد و جای نگرانی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت اقداماتی در استان انجام شد، تصریح کرد: بالغ بر 130 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت پرداخت شده که در این امر اولویت با طرح‌های نیمه تمام و حمایت از واحدهایی با پیشرفت فیزیکی بالا یا طرح‌های توسعه‌ای مرتبط با افزایش تولید و بازسازی و نوسازی یا تولید جدید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت خراسان جنوبی افزود: در راستای شناسایی ظرفیت‌های تولید در کشور، استان خراسان جنوبی با تولید سالانه بیش از 2.4 میلیون تن کنسانتره ذغال سنک رتبه اول، تولید 21 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک رتبه دوم و همچنین تولید 24 هزار تن انواع لاستیک خودرو رتبه چهارم در کشور را دارا است.

شهرکی ادامه داد: سیاستی که برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان در نظر گرفته شده، بررسی موانع بانکی، جرائم ناشی از مالیات یا تامین اجتماعی و بررسی منابع سرمایه در گردش است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۵ هزار مورد بازرسی به ارزش بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان انجام شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ پرونده قاچاق به ارزش ۳۰۳ میلیون تومان تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار پرونده بازرسی با ارزش ۸۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است، یادآور شد: در حوزه فرش، عناب، زرشک و زعفران استان ثبت برند صورت گرفت.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.