داوود شهرکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس به منظور جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها در استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: ممانعت از عرضه انواع اقلام نوشت افزار تقلبی و غیراستاندارد وارداتی و برخورد قانونی با کالاهای قاچاق درسطح بازار و بروز تخلفات احتمالی از دیگر اهداف اجرای طرح ویژه نظارتی در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و آغاز سال تحصیلی جدید تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش می یابد لذا نظارت بر بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی یادآور شد: در این طرح 40 بازرس در قالب 20 تیم و 200 ناظر افتخاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری خواهند کرد.
شهرکی از هم استانی ها خواست هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عرضه نکردن را به تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.
وی افزود: در طرح ویژه نظارتی پارسال 88 پرونده تخلف به ارزش 142 میلیون ریال در استان تشکیل شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین سال قبل 35 مورد گشت مشترک و سه هزار و 100 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیر صنفی، تویلدی و خدماتی سراسر استان انجام شد.
وی بیشترین میزان تخلفات را با 44 درصد مربوط به علت درج نکردن قیمت دانست و گفت: همچنین عرضه کالای قاچاق با 29 درصد و گرانفروشی با 13 درصد از دیگر تخلفاتی بود که سال گذشته در قالب گشت های نظارتی با آن برخورد شد.
خراسان جنوبی دارای هزار و 180 مدرسه ابتدایی، 340 متوسطه اول، 145 متوسطه نظری، 123 فنی حرفه ای و کاردانش و 120 آموزشگاه استثنایی است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.