علی هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد 127 نفر بدهی مالی غیرکلاهبرداری و مابقی بدهی نفقه، مهریه و دیه دارند.
وی عنوان کرد: بدهی مالی بیشترین فراوانی جرایم غیرعمد زندانیان استان را به خود اختصاص داده است که در چهار زمینه بدهی مالی، نفقه، مهریه و دیه توسط مددکاران اجتماعی زندان ها پرونده تشکیل می شود.
مدیرکل زندان های خراسان جنوبی، مجموع بدهی زندانیان جرایم غیر عمد استان را 30 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 9 زندانی جرایم غیر عمد مالی با بدهی یک میلیارد و 50 میلیون تومان در استان آزاد شدند.
وی اظهار داشت: با کمک افراد خیر، مشارکت های مردمی و ستاد دیه و از طرفی گذشت شاکیان می توان زندانیان جرایم غیر مالی را آزاد کرد.
هاشمی از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: این جشن همزمان با 30 اردیبهشت ماه مصادف با 14 ماه مبارک رمضان در محل تالار ماهان بیرجند برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین جشن گلریزان به همین منظور تا قبل از شب های احیا در شهرستان های طبس، قاین، فردوس و نهبندان نیز برگزار خواهد شد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته با برگزاری جشن گلریزان در استان و کمک خیرین 135 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی 16 میلیارد تومان آزاد شدند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.