به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی رضا محمودی افزود: در راستای بازدید و نظارت بهداشتی، تیم های نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان بازدید می کنند که این بار در بازدید از یک واحد عرضه کارشناسان موفق به کشف گوشت چرخ شده غیرقابل مصرف شدند.
وی اظهار داشت: پس از مشخص شدن نتایج آزمایشگاهی محموله مذکور معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی قاینات از شهروندان خواست به تاریخ تولید و انقضا، شکل ظاهری شامل رنگ، بو و تاییدیه دامپزشکی هنگام خرید فرآورده های خام دامی دقت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مورد را سریع به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.

**فرآورده های خام دامی را از مراکز معتبر تهیه کنید
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی هم با اشاره به گرم شدن هوا و افزایش سرعت فساد فرآورده های خام دامی از مردم خواست هنگام تهیه مواد پروتئینی ضمن تهیه این فرآورده ها از مراکز معتبر، به تاریخ تولید و انقضای محصولات دقت کنند.
مریم ملکی بر نگهداری فرآورده های خام دامی نظیر انواع گوشت سفید و قرمز در یخچال توسط مراکز عرضه این محصولات تاکید کرد و افزود: به منظور جلوگیری از بیماری ها بویژه مسمومیت های غذایی، نگهداری فرآورده های خام دامی در شرایط دمایی مناسب یخچال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار داشت: شهروندان باید هنگام خرید و تهیه مواد غذایی علاوه بر تاریخ تولید و انقضا مواد پروتئینی به بسته بندی فرآورده ها دقت کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هر گونه تخلف در این حوزه بلافاصله توسط کارشناسان دامپزشکی پیگیری و متخلفان برای صدور احکام به مراجع قضایی معرفی می شوند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.