به گزارش ایرنا احمد خامسان روز سه شنبه در نشست خبری نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت، فرصت های محلی و بین المللی افزود: مکان دومین همایش بین المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان یا کرمان باشد و امید است طبق برنامه 10 ساله در سال 1406 چهارمین همایش را مجدد در دانشگاه بیرجند شاهد باشیم.
وی گفت: گردشگری در کنار سایر حوزه ها از جمله صنعت و کشاورزی می تواند با کمترین سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به پایداری جمعیت و توسعه استان کمک کند.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: آموزش عالی یکی از پایه های اصلی در نگهداشت جمعیت به خصوص قشر جوان است اما رونق گردشگری نیز در این زمینه اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه نمونه بارز همکاری بخش خصوصی و دولتی در برگزاری این همایش دیده می شود گفت: امیدواریم بتوانیم از این موهبت طبیعی و الهی حداکثر استفاده را برای توسعه منطقه داشته باشیم.
خامسان اظهار داشت: خراسان جنوبی موهبت هایی دارد که نسبت به سایر استان بی نظیر است لذا مسئولان هم باید دیدگاه ویژه ای داشته باشند که از این طریق بتوانیم به ثبات جمعیت و توسعه منطقه کمک کنیم.
دبیر علمی و اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت، فرصت های محلی و بین المللی گفت: 135 مقاله علمی از کشورهای انگلستان، استرالیا، هند، ترکیه، ایتالیا و سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
محمد اسکندری ثانی افزود: همزمان با افتتاحیه همایش فردا (چهارشنبه) کنفرانس عملی در تالار ولایت دانشگاه برگزار می شود.
وی با اشاره به رخدادهای دیگر که مکمل بخش علمی همایش است گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برنامه ویژه علم نجوم، استارت آپ ویکند، کارگاه گردشگری خلاق و غیره از جمله این برنامه ها است.
دبیر علمی و اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت از برگزاری سه پنل تخصصی در این همایش خبر داد و افزود: در این پنل ها با موضوعاتی همچون مدیریت میراث جهانی بیابان لوت، ژئوتوریسم و بیابان لوت، جایگاه گردشگری در سند آمایش سرزمینی استان، تاثیر تردد خودروهای آفرود بر پوشش گیاهی کویر، توریسم ورزشی، بازاریابی گردشگری با تاکید بر فضای مجازی و غیره مقالاتی ارایه می شود.
وی گفت: دستیار و مشاور وزیر امور خارجه، مدیرکل غرب آسیا و رئیس اتاق بازرگانی ایران از جمله میهمانان این همایش خواهند بود.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران سال 1395 در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بین استان های خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.