به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با گرامیداشت هفته کار و کارگر افزود: دولت باید به قشر زحمتکش کارگر توجه ویژه ای داشته باشد و رونق تولید توسط کارگران در کشور ایجاد می شود.
وی تاکید کرد: در شعار رونق تولید که رهبر معظم انقلاب برای امسال برگزیدند، پیام های زیادی وجود دارد که باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه واقع شود.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: در بخش خصوصی نیز کارفرمایان توجه داشته باشند کارگران بعضا از معوقات خود گلایه دارند که از این طریق شاهد رونق تولید نخواهیم بود.
وی در ادامه خطبه ها به 12 اردیبهشت روز معلم اشاره کرد و گفت: از جهت اهمیت و کار زیربنایی در دولت هیچ وزارتخانه ای به اهمیت وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.
حجت الاسلام عبادی اضافه کرد: آموزش و پرورش کودکان را از خانواده ها تحویل می گیرد و بعد از 12 سال به جامعه تحویل می دهد که اگر درست با این کودکان کار شود انسان هایی دانشمند، عالم، متقی و سالم در غیر اینصورت باسوادهایی اختلاس گر بار می آیند.
وی گفت: دولت ها هرگز آنگونه که باید و شاید به وزارت آموزش و پروش بها نداده اند و کشورهای مهمی که امروز در دنیا پیشرفت می کنند، بزرگترین سرمایه گذاری آنها در آموزش و پرورش بوده و سپس سایر مسائل بوده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از نیروی انسانی به عنوان گنجی یاد کرد که قابل مقایسه با هیچ یک از ذخایر خدادادی نیست و افزود: هزینه کردن در وزارت آموزش و پروش سرمایه گذاری برای نیروی انسانی است.
وی اظهار داشت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات طی سال های گذشته علاوه بر بودجه ای که دولت تعیین کرده هر سال مبلغی را اضافه کرده ایم و اجازه نداده ایم کاهش یابد ولی اگر درست از نظر اعتباری این وزارتخانه دیده نشود در مجلس هم نمی توان زیاد کاری کرد.
عبادی گفت: وزارت آموزش و پروزش استحقاق بالاترین توجهات را در نظام و حاکمیت به خود اختصاص داده است.
وی روز ایمنی حمل و نقل را از دیگر مناسبات هفته پیش رو ذکر کرد و افزود: دولت باید توجه ویژه و بهتر از گذشته به بخش حمل و نقل و ریلی خراسان جنوبی داشته باشد و این مطالبه به حق مردم است.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت جمعی از مردم در عربستان سعودی اظهار داشت: از دیدگاه آمریکا، عربستان سعودی کشوری معمولی است اما آمریکا ایران را کشوری معمولی نمی شناسد.
وی گفت: چطور ممکن است کشوری با این همه جنایت معمولی باشد درحالیکه داعش را آمریکایی ها ایجاد کردند و ما با آنها جنگیدیم.
حجت الاسلام عبادی افزود: به گفته کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا از عمر 243 ساله آمریکا این کشور تنها 16 سال درگیر جنگ نبوده است و لذا مردم و مسئولان ایران آنگونه که آمریکایی ها می خواهند معمولی نخواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه داعش را پول های عربستان و امارات به وجود آورده است یادآور شد: آمریکا داعشی ها را رشد داد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنها را نابود کرد این در حالیست که آمریکا سپاهیان را تروریست می نامد که از طنزهای خنده دار است.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مجلس شورای اسلامی نیز مقتدرانه ارتش آمریکا را تروریست اعلام کرده است.
وی اضافه کرد: سپاهی، ارتشی، بسیجی و جهادیان و برخی مسئولان در کمک به سیل زدگان اخیر اقدامات خوبی انجام دادند یکی از صحنه های این سیل ایجاد وحدت و برادری در کشور بود.
عبادی گفت: همه متوجه شدند اگر مجدد قرار بر جنگی باشد حماسه، گذشت و برادری بالاتر از ابتدای انقلاب خواهد بود.
وی افزود: همچنین در سیل اخیر و کمک به سیل زدگان، نامردی آمریکا و اروپا به نمایش گذاشته شد چون نه تنها کمک نکردند که مانع کمک رسانی دیگر کشورها نیز شدند.
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: افرادی که مدافع غرب هستند از اینها درس خواهند گرفت افرادی که غرب ایده آلی در قلب خود دارند باید به کشورهای همسایه توجه کرده و به جای تکیه بر آنها به اقتصاد مقاومتی عمل کنند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی در دورانی بیان شد که تحریم هایی به این شکل وجود نداشت اما مورد کم لطفی برخی مسئولان قرار گرفت و اگر امروز در صادرات نفت با مشکل مواجه شده ایم چون در سال های اخیر توجه لازم به اقتصاد مقاومتی نشده است.
وی تصریح کرد: اگر در زمینه نفت داخل بیشتر توجه می شد اکنون نه تنها نفت با چند برابر ارزش افزوده صادر می شد که قابل تحریم نیز نبود.
حجت الاسلام عبادی گفت: با احداث نیروگاه ها، پتروشیمی و پترو پالایشگاه در کشور بسیاری از مشکلات رفع می شد در حالیکه تنها به صادرات نفت خام بسنده کردیم.
وی افزود: آنچه مهم است اینکه اگر ترامپ عزم خود را جزم کرده تا عزت ایران را از بین ببرد موفق نخواهد شد و هر کار بکنند حتی اگر بدترین شرایط را فراهم کنند از یک میلیون کمتر نفت صادر نخواهیم کرد و دشمن راه را اشتباه می رود.
وی گفت: عربستان و امارات می گویند نفت ایران را جبران می کنیم اما نمی توانند، در این صورت مگر می شود خلیج فارس همان خلیج فارس باشد.
امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: مگر ملت ایران اجازه می دهد نفت عربستان و امارات از ایران صادر شود اما اگر دعا کنیم وظیفه خود را درست انجام دهیم امسال سال گشایش برای ملت ایران خواهد بود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.