علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان قوچان افزود: در سایه اقتصاد و امنیت می ‌توان عبادت کرد و این فرهنگ دینی ماست که ترویج نشده و دانشگاهها و جوانان ما آن را نمی ‌دانند.
وی یکی از اهداف ایجاد مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان ‌های خراسان رضوی را رفع مشکلات جاری آنها دانست و اظهار داشت: می ‌خواهیم با ایجاد مثلث توسعه اقتصادی کار خیرخواهانه برای مردم انجام دهیم که سرمایه‌ گذاران در این مثلث، خیرین توسعه هستند و قبل از ایجاد آسیب برای پیشگیری وارد کار می ‌شوند.
وی گفت: باید کارهای جدی را در استان آغاز کنیم و با توجه به دارایی‌ های بسیار و سرمایه ‌های خوب انسانی نباید بیکاری و آسیب ‌های اجتماعی فزاینده در کشور داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی کارآفرینی را عبادت و کارآفرینان را عابد و مجاهد اقتصادی خواند و افزود: اگر بخواهیم بیکاری و آسیب اجتماعی در جامعه کاهش یابد و حتی ارتقای دینی پیدا کنیم باید نگاه خود را به بخش خصوصی و اقتصاد مردمی عوض کنیم ، اگر نگاه ما به سرمایه ‌گذار عوض شود همه مشکلات حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه 100 هزار میلیارد تومان سپرده مردمی در بانک ‌ها و مؤسسات مالی خراسان رضوی وجود دارد اظهار داشت: این مبلغ حدود یک‌ چهارم بودجه کل کشور است.
وی گفت: بودجه دولتی کشور در طول یک سال 420 هزار میلیارد تومان و بودجه این استان 600 میلیارد تومان می‌ باشد.
رزم حسینی افزود: نه تنها بوروکراسی، عدم اختیارات و تمرکز گرایی شدید در نظام اداری کشور وجود دارد و دستگاههای اداری ما تولید نارضایتی می‌ کنند بلکه اختلافات سیاسی نیز آفت انقلاب و مانع جدی برای پیشرفت اقتصاد مردمی شده است.
وی با بیان اینکه باید به بخشی از امور جاری که مانع کار سرمایه ‌گذاران است در حد اختیارات مدیران استانی در سطح استان رسیدگی شود، اظهار داشت: باید مشکلات را بخش به بخش بررسی و در سطح ملی رسیدگی کنیم و اگر کاری انجام نمی ‌شود آن را صادقانه برای مردم توضیح دهیم.
وی گفت: اطلاعات باید به صورت شفاف در اختیار مردم گذاشته شود تا اعتماد مردم به اقتصاد جلب گردد زیرا اگر مردم به اقتصاد اعتماد کنند با همین پول ‌های اندک مردمی نیز مشکلات حل می ‌شود.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه پیشرفت فقط به جاده و اتوبان خلاصه نمی شود و تنها با برق و گاز و جاده توسعه ایجاد نمی گردد افزود: تمام امکانات برای روستاها ایجاد شده تا مهاجرت کاهش یابد اما به رغم ایجاد همه امکانات، جامعه روستایی از 74 درصد به 26 درصد رسیده است زیرا مردم روستاها و شهرها حتی شهرهای بزرگ، کسب‌ و کار ندارند، مدیر توسعه وجود ندارد و با انتصاب یک فرماندار یا بخشدار توسعه ایجاد نمی ‌شود.
وی ادامه داد: با ایجاد مثلث توسعه اقتصادی، همگرایی و وحدت ایجاد خواهد شد و همه در کنار هم می‌ توانیم موانع را از سر راه برداریم، با چشم داشت به پایتخت نشینان کاری انجام نمی‌ شود و نمی‌ توان چشم به دست دولت داشت.
وی یکی دیگر از اهداف تعیین معین اقتصاد مقاومتی را دانش اقتصادی دانست و گفت: آب در این استان ارزش بیشتر از چاه نفت دارد که نباید هدر برود و محصولاتی باید برداشت شود که صرفه اقتصادی داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: معین اقتصادی در برنامه ‌های خود دانش کشاورزی را تصحیح می کند تا بهترین ارزش اقتصادی حاصل شود.
شهرستان قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.