به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هدایت حاتمی روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، یادآور شد که تنها دولت مجری تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح ها و پروژه های این بخش نیست بلکه بخش خصوصی نیز باید برای خود پروژه تعریف کند و آن را اجرایی نماید.
وی همچنین در ادامه این جلسه خواستار توجه جدی به حوزه زیرساخت ها به ویژه در بخش حمل و نقل و جاده ها شد و گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی باید بر روی اجرای پروژه های زیربنایی تاکید بیشتری شود.
وی به عنوان نمونه به احداث محل نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این پروژه از 20 سال قبل شروع شده و تاکنون به اتمام نرسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد که پروژه های اقتصاد مقاومتی را باید از برنامه های روتین و عادی دستگاه های اجرایی جدا کرد.
حاتمی افزود: پروژه هایی که در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف می شود باید نوآورانه باشد و یا منجر به اصلاح رویکرد اقتصادی استان گردد و یا اینکه یک کار بزرگ و انقلابی محسوب شود.
او اظهار داشت: برخی از پروژه هایی که در قالب اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه تعریف شده یا به نوعی سیاست ها و رویکرد یک سازمان محسوب می شود و یا اینکه به صورت روتین توسط دستگاه اجرایی انجام می گردد و نمی توان آن را در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف کرد.
وی یادآوری کرد که باید از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی برای انجام کارهای بزرگ و بهره ورانه استفاده کنیم و در جاهایی که پروژه ها به صورت عادی اجرا نمی شود از ظرفیت این ستاد استفاده کنیم.
او از دستگاه های اجرایی خواست نگاه خود را به اقتصاد مقاومتی اصلاح کنند و پروژه هایی که بدون دخالت اقتصاد مقاومتی نمی توانند اجرا کنند را به این ستاد معرفی نمایند.
فرماندار هرسین نیز در این جلسه از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست در تدوین و اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی با فرمانداران نیز مشورت کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.