به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی عصر سه شنبه در سیزدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور در بیرجند اظهار داشت: روند رو به رشد و توسعه علمی کشور در سال های گذشته با محوریت دانشگاه های شروع و باعث شده است ما در منطقه از نظر تولید محتوا و مقالات رتبه اول را کسب کنیم.
وی افزود: ولی از جهت دیگر با توجه به اینکه ملاک و هدف کشور فقط تولید مقالات و رسیدن به کیفیت پژوهشی است که استناد محققان به این تحقیقات را به دنبال داشته باشد از رویکرد کیفی پژوهش ها نباید غافل شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: باید مراقب باشیم در سقف کوتاه کمیت مقالات متوقف نشده و به سمت کیفی گرایی و کاربردی شدن تحقیقات پیش برویم.
وی یادآور شد: اگر پژوهش ها و مقالات منجر به حل مشکلی از کشور یا منطقه نشود یعنی در جایگاه ارزشمند علم و تحقیقات به آن توجه نشده است.
دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: از همین رو باید در کنار افزایش محتوای دانشی، پژوهش ها خروجی ارزشمندی برای کشور به همراه داشته باشد.
وی راه اندازی مراکز رشد و دانش بنیان را رویکرد سیاست گذاران حوزه پژوهش عنوان کرد و گفت: این مراکز با هدف ایجاد حلقه بین پژوهش و تولید محصولات و فناوری ایجاد می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شرکت دانشجویان در کنگره های پژوهشی را نقطه امید دانست و افزود: با این عقبه دانشجویی می توان امیدوار بود در زمان نه چندان دور این تحقیقات بتوانند آینده پژوهشی کشور را تضمین کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری سیزدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور در بیرجند منجر به تبادل علمی و تحقیقات شود و رشد و ارتقای علمی دانشجویان را به همراه داشته باشد.
مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: 200 مقاله به سیزدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور ارسال شد که در بیرجند داوری می شود.
ابراهیم میری مقدم افزود: 20 درصد مقالات ارسال شده از سایر دانشگاه های کشور بوده که ارزیابی خواهد شد.
وی یکی از اهداف برگزاری این کنگره را اهمیت دادن به فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: دانشجویان فعال در حوزه پژوهش برای حضور در شرکت های دانش بنیان آمادگی بیشتری کسب می کنند.
مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه کنگره پژوهشی در سه سطح منطقه ای، ملی و بین المللی سالانه برگزار می شود افزود: از مقالات ارسالی به سیزدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور که به میزبانی بیرجند برگزار می شود 30 اثر به صورت سخنرانی و 80 مقاله در قالب پوستر ارایه می شود.
وی از حضور 320 دانشجو در این کنگره خبر داد و گفت: این دانشجویان از 11 دانشگاه شرق کشور حضور پیدا کرده اند و در مدت 2 روز برگزاری کنگره در چهار پنل پژوهشی علوم پایه، بالینی، بهداشت، پرستاری و مامایی شرکت می کنند.
همزمان با اختتامیه این کنگره از دارندگان 15 مقاله برتر تجلیل می شود.
سیزدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور با حضور دانشجویانی از 11 دانشگاه به مدت 2 روز در بیرجند برگزار می شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.