ماشاءاله کریمان خراسانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر بارش باران شدید سه واحد مسکونی قدیمی در روستای چاه ژاله ای در دهستان بندان بخش مرکزی شهرستان تخریب شد.
وی بیان کرد: تیپ 258 متحرک هجومی ارتش در شهرستان برای امداد رسانی به اهالی روستای چاه ژاله ای اعزام شد و خانوارهایی که واحدهای مسکونی آنان در معرض تخریب قرار داشت به مکان امن منتقل شدند.
کریمان خراسانی عنوان کرد: همچنین جاده معدن حاجات به بازارچه دوکوهانه شهرستان نیز بر اثر سیل مسدود است و از تردد خودروهای سبک در این محور جلوگیری می شود.
وی اظهار داشت: همچنین در روستاهای «طبسین علیا و طبسین سفلی» شهرستان نیز وقوع سیل گزارش شده که سیل در این روستاها در حال کنترل است.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته بارندگی های خوبی در این شهرستان داشته ایم و بیشتر بارندگی های در نوار مرز رخ داده است، گفت: سیلاب خسارت های زیادی به زیرساخت ها، راه ها و بخش کشاورزی شهرستان وارد کرده است.
بارش رگباری و شدید باران از دیروز (یکشنبه) اغلب نقاط خراسان جنوبی از جمله نواحی شرقی و جنوبی را در برگرفت و هنوز نیز ادامه دارد.
بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها مانند طبس، زیرکوه، درمیان و سربیشه تا 100 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
همچنین ساکنان پنج روستای شهرستان سربیشه روز گذشته برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از سیلاب به محل امن منتقل شده اند.
رئیس جمهوری نیز امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، آخرین وضعیت منطقه، بارش ها و خدمت رسانی به مردم این استان را جویا شد و دستور استفاده از تمام ظرفیت ها و بسیج امکانات برای رسیدگی به مشکلات ناشی از سیل در استان را صادر کرد.
شهرستان نهبندان از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.