ابوالحسن میرجلیلی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 500 نفر افراد گرفتار در سیلاب رهاسازی و 12 نفر نیز از مرگ حتمی نجات یافتند.
وی با بیان اینکه تا این لحظه تلفات ناشی از سیلاب در استان نداشته ایم اظهار داشت: بارندگی های استان امروز بی سابقه بود بگونه ای که در کمتر از هشت ساعت بالای 60 میلی متر بارندگی در استان گزارش شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: بیشترین میزان این بارش ها در شهرستان های طبس، زیرکوه، سربیشه، درمیان، نهبندان و خوسف بوده است.
وی عنوان کرد: پیرو اخطاریه ها و هشدارهای هواشناسی کشور بارندگی ها از ظهر جمعه گذشته در سطح استان آغاز شد که با تدبیر استاندار 302 تیم امدادی و عملیاتی از این روز تا پایان روز چهارشنبه در آماده باش کامل قرار گرفته اند.
میرجلیلی به هم استانی ها توصیه کرد با توجه به اینکه چندین محور مواصلاتی استان از ظهر امروز بخاطر بارش های بی سابقه مسدود است حتما اگر قصد سفر ضروری دارند وسایل ایمنی را به همراه داشته باشند.
وی از هم استانی ها خواست از مسافرت های غیر ضرور خودداری کنند و تاکید کرد: همچنین کشاورزان، دامداران و عشایر استان به حریم و بستر رودخانه ها توجه ویژه داشته باشند و از ورود به این مناطق امتناع کنند.
بارش های امروز (یکشنبه) موجب جاری شدن روان آب در برخی شهرستان های استان از جمله طبس، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، درمیان و خوسف شد و برخی راه های استان را مسدود کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.