محمدعلی واقعی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدارس شهرستان های بشرویه، درمیان، زیرکوه و نهبندان فردا در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.
وی با اشاره به تعطیلی تمامی مدارس روستایی در شهرستان سرایان افزود: مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرهای سرایان، آیسک و سه قلعه نیز تعطیل خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از تعطیل بودن تمامی مدارس ابتدایی روستایی در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در شهرستان سربیشه نیز تمامی پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی و مدارس روستایی در بخش درح و بخش مرکزی این شهرستان تعطیل خواهد بود.
وی ادامه داد: تمامی پیش دبستانی های شهر قاین و مدارس ابتدایی و شبانه روزی روستایی در شهرستان قاین نیز تعطیل است.
واقعی با اشاره به اینکه تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان فردوس برای روز دوشنبه تعطیل است گفت: مدارس روستایی و عشایری در منطقه یخ آب و چاه مسافر بخش دستگردان طبس نیز دوشنبه تعطیل خواهد بود.
بارش رگباری و شدید باران و احتمال وقوع سیلاب امروز نیز برخی مدارس خراسان جنوبی در 11 شهرستان استان را تعطیل کرد.
سامانه بارشی جدید که روز شنبه از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فراگرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.
بارش های امروز (یکشنبه) موجب جاری شدن روان آب و سیلاب در برخی شهرستان های خراسان جنوبی شد و برخی راه های استان را مسدود کرد.
تاکنون به بیش از 500 نفر گرفتار سیلاب در خراسان جنوبی امدادرسانی شده است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.