سید ابوالحسن میرجلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی از عصر جمعه به استان بارندگی های خوبی را در اکثر شهرستان های استان شاهد بودیم و شهرستان های طبس، خوسف، بشرویه، درمیان و زیرکوه شدت بیشتری از بارندگی ها را تجربه کردند.
وی گفت: در این مدت هشت مورد آبگرفتگی منازل مسکونی و 2 مورد قطعی برق در روستاهای سربیشه و زیرکوه رخ داد که امدادرسانی لازم انجام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: محور های ارسک به دیهوک و بشرویه به فردوس شب گذشته بر اثر شدت بارندگی ها برای ساعاتی مسدود شد که هم اکنون مشکلی در تردد وجود ندارد اما محور سربیشه به مرز ماهیرود در حال حاضر مسدود است.
وی گفت: طبق گزارش های رسیده در حال حاضر سامانه بارشی در سراسر استان فعال است و احتمال تشدید آن نیز برای ساعاتی آتی وجود دارد.
سامانه بارشی جدید از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد و تمامی شهرستان های استان را فرا گرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
در پی بارش شدید و رگباری باران روز ساکنان چند روستا در خراسان جنوبی به مکان امن منتقل و مدارس روستایی اغلب شهرستان های استان و برخی مدارس شهری امروز یکشنبه تعطیل شدند.
گزارش های رسیده حاکی است برخی راه های استان در پی تشدید بارندگی مسدود شده است.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، 302 تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل درآمدند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.