به گزارش ایرنا در اخطاریه روز پنجشنبه اداره کل هواشناسی آمده است: پیرو اطلاعیه جوی شماره 5 چهارشنبه 21 فروردین ماه مطابق با آخرین الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی با توجه به الگوی نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی وضعیت جوی طی روزهای آینده به شرح ذیل است.
روز جمعه وزش تندباد، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد، وقوع روان آب برای بخش هایی از سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف و احتمالا زیرکوه و قاین پیش بینی می شود.
براساس این اخطاریه برای روز شنبه هفته آینده وزش تندباد گاهی گرد و خاک، نیمه ابری تا ابری، رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ به تدریج وقوع روان آب در سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف قابل پیش بینی است.
هواشناسی برای روز یکشنبه وزش باد شدید گاهی خیلی شدید (گرد و خاک) رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ همراه با روان آب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، بشرویه، سرایان، بیرجند، قاینات، خوسف و بخش‌هایی از طبس و فردوس را پیش بینی کرد.
همچنین طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در روز دوشنبه هفته آینده، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ، تشکیل مه، همراه با روان آب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه، بیرجند، نهبندان بخش هایی از قاینات، سرایان و خوسف پیش بینی می شود.
این اخطاریه تصریح کرد: لذا با توجه به حجم بارش های رگباری سنگین، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و بروز خسارت در منطقه برای زمان های مذکور پیش بینی و توصیه می شود تمهیدات لازم صورت گیرد و دستورات مقتضی به دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران ابلاغ شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.