به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های مرکز خراسان جنوبی افزود: در تعلیم اسلامی علم و دین باید با هم باشند که اگر از هم جدا شوند بی نیتجه است چون اگر دین هم از دانش جدا شد از خرافات سردر می آورد که در دنیا هم این مسئله وجود دارد.
وی اظهار داشت: اگر دانش از دین جدا شود آتش به بار می آورد و امروز این مسئله در دنیا وجود دارد پس باید قدر فرصتی را که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده است، بدانیم.
امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه محیط های علمی باید ایمانی باشد گفت: هرچه علم بیشتر شود باید ایمان هم قوی تر شود و کسی که خود را با دانش به نادانی می زند هرگز از خواب بیدار نمی شود.
وی با اشاره به اینکه خداوند نظام تکوین را آفریده است افزود: انسان صرفا یک موجود فیزیکی نیست و قبل از همه چیز باید انسانیت او شناخته شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: مسئله سلامت خیلی مهم است در عین حال تنها سلامت جسمانی مطرح نیست و بسیاری از بیماری ها تلفیقی و روان تنی است و بیماری هایی که برای انسان مشکل ایجاد می کنند بیشتر بیماری های فکری، عقیدتی، روانی و روحی است که ضرر آن از بیماری های میکروبی بیشتر است.
وی افزود: مشکلاتی که امروز در جوامع بشری رخ می دهد مربوط به مشکلات فکری و روحی است که صدها برابر بیماری های عفونی مثل وبا برای انسان مشکل ایجاد می کند و ضایعات بیماری های عفونی در مقابل آسیب هایی که به لحاظ فکری و روحی عارض بشر شده قابل قیاس نیست.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در جنگ دوم جهانی انسان های زیادی نابود شدند که به دلیل مشکلات فکری بود و این نوعی بیماری است.
وی گفت: نظام تکوین و تشریع هر دو به یک منبع بر می گردند که ذات مقدس پروردگار است، هم سخت افزار و هم نرم افزار را خدا آفریده و مشکل بشر این است که هر کاری دلش می خواهد انجام دهد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: اگر بشر آنچه رمز حکمت خلقت است، عمل کند سعادت دنیا و آخرت کسب می شود و در برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی که تا حد زمینه سازی انجام شده، در دانش های مختلف بشر به هر طریقی که باید برسد راه آن دانش است.
وی بیان کرد: دانش هرگز تنها کافی نیست و اگر ایمان به علم جهت ندهد نتیجه آن همین وحشی گری موجود در دنیا می شود و وحشی های مسلح تولید می شوند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.