به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در جمع مدیران ادارات تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در خراسان جنوبی اظهار داشت: همین محاصره های اقتصادی بعد از انقلاب باعث شد در بسیاری از دانش بنیان های قابل قبول رتبه جهانی را کسب کنیم.
وی افزود: وقتی از سویی محاصره اقتصادی شود و از طرفی دیگر بی عدالتی، اختلاس و حقوق نجومی باشد اینها اثر سوء در جامعه دارد اما اگر به عنوان مردم انقلابی کارمان را صادقانه انجام دهیم و عدالت را که محور قانون اساسی است رعایت کنیم نه تنها این محاصره ها برای ما ضرر ندارد بلکه باعث سازندگی هم می شود که بازتاب جهانی نیز همین طور است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در صدر اسلام نیز همه این برنامه ها بود، مسلمانان کشته یا آواره می شدند، حتی امنیت جانی نداشتند اما از آرمان های خود دست بر نمی نداشتند.
وی تصریح کرد: اینها مسایل تازه ای نیست بلکه همواره وجود داشته و در بعد معنوی و عرفانی هم یک آزمایش الهی است که می خواهد ایمان ما را بیازماید.

** مدیران اقتصادی برای جامعه بانک خون هستند
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مدیران و مسئولانی که در عرصه اقتصاد کار می کنند باید توجه داشته باشند برای جامعه بانک خون هستند و هیچ وقت نباید راضی شوند زانوی جامعه خم شود.
وی جایگاه اقتصاد از دیدگاه اسلام را مثل خون در بدن توصیف کرد و گفت: همانطور که قوام بدن به خون است اقتصاد جامعه نیز اهمیت دارد.
امام جمعه بیرجند کار جهادی، اقتصاد مقاومتی و نظریه پردازی های متفاوت را از جمله وظایف مدیران اقتصادی در شرایط سخت برشمرد و افزود: این مسئولیت بزرگی است که امروز بر دوش مدیران اقتصادی نهاده شده و امید است از عهده آن برآیند.
وی اظهار داشت: تمام مشکلاتی که جامعه با آن درگیر است پشت سرگذاشته می شود و به لطف خدا از هر کدام آزمایش ها که سربلند بیرون بیاییم به نسبت آن مقاوم تر می شویم چون تجربه این امور در زندگی بشری خودش بهترین تعلیم را به همراه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با ابراز امیدواری از موفقیت در کارهای جهادی گفت: جهاد با دشمن فرقی ندارد چه در عرصه فرهنگی، اقتصادی یا اجتماعی باشد از هر جهت مهم است.

** باید مقابل گزینه های دشمن مقاومت کرد
وی ادامه داد: دشمن ما شناسنامه اش را معرفی کرده و گفته که همه گزینه ها روی میز است لذا باید ما هم در مقابل همه این گزینه ها مقاومت کنیم.
وی گفت: دشمن اولین بار نیست که خواب های آشفته برای کشور ما می بیند بلکه از اول انقلاب همیشه می گفتند تا سه ماه، 6 ماه، یک سال یا 2 سال دیگر نظام را برمی اندازند و بارها خود را آزمایش کرده اند اما رسوا هم شده اند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وقایع سال 88 افزود: به دلیل اینکه دشمنان در آن سال زمینه را مساعد می دیدند با زبان دیپلماسی حرف نمی زدند بلکه علنی از براندازی صحبت می کردند، مثل بقیه موارد آن حوادث هم پشت سرگذاشته شد.
وی گفت: الان هم مساله همان است و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: «شتر در خواب بیند پنبه دانه» از دست آنها کاری ساخته نیست و مشکلات مربوط به خود ما است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اقدامات منفعلانه درون کشور را عاملی برای جسارت بیشتر دشمن دانست و بیان کرد: اگر ما در درون، خودمان را اصلاح و براساس آرمان های انقلاب، قانون اساسی و الگوی امام عمل کنیم دشمن هیچ وقت چنین تصورهایی نخواهد داشت.
وی گفت: تجربه نشان داده هر جا به عقاید اسلام و قانون کشور عمل کردیم و نصایح رهبر انقلاب را به گوش گرفتیم آنها ساکت و رام شدند ولی هرجا سلیقگی کار کردیم پر رو شدند ولی اینها پشت سر گذاشته می شود.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: دشمنان برای 13 دی نقشه و خط و نشان کشیده شده بودند ولی شرایط پیش آمده در فرانسه، انگلیس، آمریکا و صهیونیسم، قضایا را برعکس نشان می دهد.
وی خطاب به مدیران اقتصادی گفت: امروز جنگ اقتصادی است ولی اگر ما جایگاه فرهنگی، دین و ایمان را حفظ کنیم همه مسایل حل می شود.

** قانون رعایت شود
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه تولید افزود: دلیل این مشکلات آن است که قوانین لازم چه در مسایل مدیریت ها، رساندن کالا و اجناس به دست مردم یا کنترل ورود قاچاق کالاهای نامرغوب رعایت نمی شود.
وی تاکید کرد: اگر قوانین رعایت شود نه تنها محاصره های اقتصادی به ما ضرر نمی رساند بلکه فایده هم دارد چون نفس انسان راحت طلب است و وقتی کالای مورد نیاز در دسترس باشد یا از طریق نامشروع به دست آمده باشد به طور طبیعی حس ابتکار خود را از دست می دهد.
وی گفت: وقتی کارها حساب شده و از روی قانون و ایمان باشد انسان تلاش می کند آنچه را ندارد، ایجاد کند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.