به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان عصر دوشنبه در حاشیه نشست فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس هشدارهایی که از ناحیه هواشناسی اعلام شده از عصر امروز شاهد موج جدید بارشی در استان هستیم که از غرب شروع شده و کل استان را در برمی گیرد.
وی با بیان اینکه بارش ها تا اوایل روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت افزود: پیش بینی این است حداکثر میزان بارش در چند روز به 50 میلیمتر برسد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از همین رو نیاز بود آمادگی داشته باشیم لذا جلسه ای با اعضای ستاد مدیریت بحران استان برگزار و گزارشی از دستگاه های ذیربط اخذ و توصیه های لازم انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید آمادگی لازم را برای شرایط غیرمترقبه داشته باشند گفت: امید است با آمادگی لازم این شرایط مدیریت شود.
معتمدیان با اشاره به سفرهای نوروزی افزود: امسال شاهد حضور جمعیت قابل توجهی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور در استان هستیم که بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی در همین مدت جزو ششمین یا هفتمین استانی بوده که بیشترین میزان گردشگر و اقامت را در چند روز گذشته از نوروز داشته است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی که در جنوب و جنوبی غرب استان فارس شاهد هستیم، احتمال است مسافران از خراسان رضوی که از اصلی ترین کریدورهای تردد منطقه کویری است سفرهای خود را نیمه تمام گذاشته و شاهد برگشت مسافران باشیم.
وی با بیان اینکه تدابیری اندیشیده شده که پذیرایی از مسافران عبوری داشته باشیم افزود: 44 دستگاه اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی کامل دارند و پنج دستگاه عملیاتی هم در آماده باش کامل به سر می برند.
معتمدیان از آماده باش 83 تیم عملیاتی و امدادی در استان خبر داد و گفت: این تیم ها با آمادگی لازم به مردم خدمت رسانی می کنند و جای نگرانی وجود ندارد.
بارش شدید باران طی روزهای اخیر در چند استان کشور از جمله گلستان، مازندران، فارس، لرستان و خوزستان سیل های ویرانگر به راه انداخت و خسارات سنگینی بر جا گذاشت.
پلیس راهور با توجه به تداوم ناپایداری های جوی از مردم و مسافران خواست از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت انجام سفر ضروری، تمامی جوانب ایمنی و احتیاط را رعایت کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.