حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال طرح آرامش بهاری در هشت بقعه متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان برگزار می‌شود.
وی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را خدمت‌ رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی عنوان کرد و افزود: تقویت باور‌های دینی و مذهبی، ارتقای سطح دینی زائران و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به برگزاری مراسم محوری لحظه تحویل سال در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند بیان کرد: امسال همانند سال‌های گذشته برنامه ویژه تحویل سال با حال و هوای خاص برای دوستداران و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال از ساعت 23:30 دقیقه آغاز و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد، اضافه کرد: قرائت قرآن، دعای لحظه تحویل سال نو، صلوات خاصه امام رضا(ع) و پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌‎هایی است که در لحظه تحویل سال نو و در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.
وی برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری ذکر کرد و افزود: امسال نیز خیمه‌های معرفت همانند سال‌های گذشته با برنامه‌های ویژه از جمله مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه ‌ای، غرفه نقاشی، قرآن بخوان جایزه بگیر در سه بقعه شهرستان بیرجند و درمیان برپا می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان استقبال مردم از طرح آرامش بهاری در سال های گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سالانه هزاران نفر در راستای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان حضور پیدا می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود امسال مسافران نوروزی از این طرح نسبت به گذشته استقبال چشمگیری داشته باشند.
16 بقعه متبرکه در شهرستان های بیرجند و درمیان وجود دارد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.