به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی افزود: علیرغم تاکیدات زیادی که بر معرفی جاذبه های گردشگری استان در سال گذشته داشتیم اما تاکنون معرفی ظرفیت ها پررنگ نبوده و انتظارات بیشتری از دستگاه های مربوط داریم.
وی با طرح این سئوال که میراث فرهنگی برای معرفی جاذبه های استان از پارسال تاکنون چه کرده است، اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت های موجود از جمله ورودی شهرها برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های گردشگری بهره مند شویم.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در تمامی فعالیت های خدمات سفر رعایت شئونات اسلامی و حرمت های دینی جزو موضوعات اساسی است که از آن عبور نخواهیم کرد و نباید حرمت های دینی زیر سئوال قرار بگیرد که این مهم از خط قرمزهاست.
وی بیان کرد: پارسال توجه به مقام شامخ شهدا در برخی نوروزگاه ها مورد کم لطفی قرار گرفت اما امسال باید در تمامی عرصه ها این موضوع مورد توجه واقع شود.
علوی مقدم گفت: کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر استان بر تمامی فعالیت های دستگاه های اجرایی به لحاظ نوع عملکرد، حضور، عدم حضور و فعالیت ها رصد کرده و امتیازبندی، رسیدگی به شکایات و فعالیت های ستاد نوروزی و خدمات رسانی به مسافران از این مسیر انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: از مسئولان ستادهای مختلف خدمات سفر و دستگاه های اجرایی انتظار می رود نهایت همراهی و هماهنگی کامل در ارایه گزارش ها و اطلاعات به این کمیته را داشته باشند.
وی بر لزوم آسیب شناسی اقدامات انجام شده خدمات سفر در سال گذشته تاکید کرد و گفت: با شناسایی آسیب ها و کاستی های سال های قبل باید با همفکری و استفاده از تجربیات موفق سفر خوبی را برای مسافران، گردشگران و هموطنان رقم بزنیم.
علوی مقدم افزود: همه کمیته ها باید به موضوع رعایت شئونات اسلامی توجه کنند همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز اطلاعات لازم را در ارتباط با آداب و رسوم مردم اطلاع رسانی کند.
وی به نقش مهم کمیته آمار در ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره و گفت: برای جلوگیری از تعدد آمار باید گزارش های آماری دستگاه ‌های اجرایی به این کمیته ارسال تا از این طریق اعلام و اطلاع رسانی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین کمیته های مختلف باید گزارش عملکرد مکتوب را قبل از پایان مهلت مقرر (17 فروردین) تحویل دهند چون قرار است تا پایان سال برترین استان ها در این حوزه در سطح کشور معرفی شوند.
وی با بیان اینکه پارسال خراسان جنوبی جزو برترین استان ها در زمینه خدمات سفر معرفی شد اظهار داشت: ورودی شهرها، پایانه ها، فرودگاه ها و راه آهن ظرفیت های خوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان هستند.
علوی مقدم با تاکید بر اینکه رسالت اصلی ما ایجاد درآمد پایدار برای مردم در حوزه گردشگری است بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید از بخشی نگری جلوگیری کرده و برای ارایه خدمات مطلوب تر به مسافران نوروزی تلاش کنند.
وی نسبت به ارایه نشدن گزارش برخی کمیته های ستاد خدمات اجرایی سفر در استان گلایه کرد و گفت: کمیته بهداشت امسال نیز مانند سال گذشته نسبت به ارایه برنامه ها و گزارش خدمات کم کاری کرده در حالیکه انتظارات ما از این کمیته فراتر است.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: حساسیت ها در کمیته های مختلف تنها برای ارایه خدمات مطلوب تر و بهتر به مردم و شهروندان است چون پاسخگویی به مردم جزو وظایف ماست.
وی بیان کرد: جلسات متعددی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات مردم در استان برگزار می کنیم اما هدف ار برگزاری این جلسات نه تنها اتلاف وقت نیست که رفع مشکلات است.
علوی مقدم اضافه کرد: بنده خارج از این اتاق جلسات خاک پای همه مدیران دستگاه های اجرایی هستم اما داخل اتاق و زمان برگزاری جلسات حضور تک تک مدیران مربوط الزامی است و باید با گزارش عملکرد وارد اتاق شوند.
وی از پیشنهاد فرمانده پلیس راه مبنی بر ایجاد پایگاه ‌هایی برای پذیرایی از مسافران در ورودی شهرها استقبال کرد و گفت: در ٣٠ کیلومتری وروردی شهرها با کمک دهیاران روستاها می توان با راه اندازی پایگاه هایی برای اسکان، پذیرای مسافران بود و از طرفی در کاهش تصادفات نقش بسزایی ایفا کرد.
علوی مقدم با تاکید بر اینکه نمایشگاه های مختلف شهرستانی و استانی با هماهنگی اتاق اصناف برگزار شود افزود: باید جامع نگر باشیم تا اصناف شهرها در تشکیل بازارچه ها و نمایشگاه ها دخیل باشند و تعارضی پیش نیاید.
وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بسیاری از آثار تاریخی و املاک این اداره را در اختیار دستگاه اجرایی یا خدمات سفر قرار می دهد که در این زمینه از مدیرکل این اداره قدردانی می کنیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.