ابراهیم کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: استان گلستان دارای یک هزار و 500 جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعی می باشد که 756 اثر آن در فهرست آثار ملی و یک اثر (برج قابوس گنبدکاووس) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
وی افزود: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.
کریمی اضافه کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع 66 هزار و 576 مسافر در مراکز اقامتی 14 شهرستان استان گلستان شامل هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان ها، طرح خانه مسافر، اقامتگاه ها و کمپ های موقت و مدارس اسکان یافتند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد حضور و بازدید مسافران نوروزی به این استان همچنان ادامه داشته باشد.
استان گلستان واقع در شمال کشور با ساکنانی از اقوام و مذاهب مختلف، داشتن هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا و گستره ای از همجواری کوه، دریا، جنگل، دشت و مزارع سرسبز و نیز آثار تاریخی و طبیعی بسیار، همواره در ایام تعطیلات نوروزی میزبان صدها هزار مسافر از اقصی نقاط کشور است.
همچنین عبور جاده تهران - گرگان - مشهد و واقع شدن میان دو قطب گردشگری شمال و زیارتی مشهد، وجود جنگل ها، مزارع سرسبز گندم و گل های طلایی کلزا در فصل بهار از دیگر ویژگی های استان گلستان برای جذب مسافران نوروزی است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.