داود حاج حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش خلجستان به دلیل دارا بودن امکانات توریستی و گردشگری، هر سال پذیرای مسافران زیادی است و امسال نیز با همت همه نیروها اقدام های لازم برای پاکسازی محیط زیست و آماده سازی معابر روستایی و شهری انجام شده است.
وی اضافه کرد: اداره های ذیربط از جمله آموزش و پرورش در حوزه اسکان، شهرداری در حوزه پاکسازی معابر، دهیاران در حوزه روستایی، اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی در حوزه خدمات درمانی، پاسگاه ها در حوزه تامین امنیت و سایر اداره های خدمات رسان در آماده باش هستند.
وی ادامه داد: همچنین کمیته ای از نیروهای نظامی و امنیتی تشکیل شده است که وظیفه تامین امنیت مسافران و مردم را برعهده دارند.
حاج حسینی افزود: 19 بقاع متبرک امامزادگان در این بخش واقع شده است و طرح آرامش بهاری به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه در این اماکن مقدس اجرایی می شود.
خیمه های معرفت، غرفه های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، شهید و شهادت، مشاوره فردی و خانوادگی، احکام، چندرسانه ای، ترویج فرهنگ وقف، قرآن، اقتصاد مقاومتی و معرفی اماکن زیارتی و فرهنگی قم از جمله بخش های مختلف طرح آرامش بهاری است که با حضور روحانیون مبلغ اجرا می شود.
وی گفت: مجتمع دشت بهشت روستای نایه با بیش از 118 هکتار با طبیعتی بکر و دریاچه که در دامنه کوه واقع شده است از جمله مکان های گردشگری بخش خلجستان است.
وی افزود: دهکده سلامت صبا، خانه بوم گردی روستای جوزه، پل، آسیاب، مسجد و کاروانسرای تاریخی روستای طینوج، آتشکده روستای نویس، قنات خروشان سرنک قاهان، دامنه زیبای کوه وتوس که بلندترین کوه استان قم است، طبیعت بکر و زیبای روستاهای ونان، کهندان، فوجرد، رستگان و انجیله از دیگر مکان های گردشگری در این بخش می باشد.
بخشدار بخش خلجستان خاطرنشان کرد: برای آگاهی بیشتر مسافران از مکان های توریستی، گردشگری و زیارتی این بخش در قالب چهار بنر در ابتدای ورودی بخش اطلاع رسانی شده است.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مبنی بر اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده به عموم مردم، عملکرد یک ساله اداره ها و نهادی مختلف بخش خلجستان در قالب بنر و 10 هزار نسخه بروشور به مردم این بخش اطلاع رسانی شد.
حاج حسینی افزود: این عملکرد با عنوان «بخش خلجستان در مسیر تولید و اشتغال» و در پنج بخش حوزه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و سیاسی تهیه شده است.
بخش خلجستان با مرکز شهر قم حدود 70 کیلومتر فاصله دارد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.