به گزارش ایرنا، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه در این جلسه که در مرکز پژوهش های علامه طباطبایی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: واحدهای تجاری در قم که طراحی و نام آنها مغایر با ارزش های دینی است باید شناسایی شود.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری افزود: به دنبال نام گذاری دینی و ملی بر روی واحدهای تجاری نیستیم اما هدف ما از ساماندهی تابلوهای سردرب مغازه ها و شرکت ها این است که منافی با فرهنگ و ارزش دینی نباشد.
وی ادامه داد: در صورتی که نظارت ها صورت بگیرد شاهد این گونه مباحث در سطح جامعه نخواهیم بود.
وی بر نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: اصناف و دستگاه های اجرایی از ارائه خدمات به افراد بدحجاب و هنجارشکن خودداری و با نصب نوشته ای بر شیشه های مغازه ها از ورود افراد هنجارشکن و بی حجاب جلوگیری کنند.
وی با اشاره به این که برای رعایت حجاب اسلامی در کشورمان قانون داریم گفت: باید به افراد بدحجاب تذکر داد که نقض قانون نکنند تا در جامعه حلال و حرام الهی مورد توجه همه قرار گیرد، در همین راستا امر به معروف و نهی از منکر هزینه دارد که وظیفه مسلمانان است به آن عمل کنند.
ذوالنوری تصریح کرد: اگر تذکرها به این افراد داده نشود و محیط برای فعالیت آنان باز بماند به همین اندازه حجاب از بین می رود.
وی در بخش دیگر سخنان خود بر رونق گردشگری مذهبی در قم تاکید کرد و گفت: باید بودجه ای برای تامین زیرساخت های این موضوع در نظر گرفته شود تا در جامعه فرهنگسازی گردد.

** سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی قم در ادامه این جلسه بر اجرایی شدن طرح های کوتاه مدت برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: طرح های کوتاه مدت از بدتر شدن وضعیت آسیب ها جلوگیری می کند.
وی افزود: اجرای طرح های کوتاه مدت در جامعه اثرگذار خواهد بود و توجه دستگاه ها و همکاری آنان در این زمینه نشانگر وظیفه شناسی آنان است.

**معاون امور هماهنگی زائران استانداری قم نیز در این جلسه از اعزام کاروان های راهیان نور ویژه ایام نوروز 97 خبر داد و گفت: اعزام ها در سه مرحله توسط سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم از 25 اسفندماه سال جاری در مقاطع مختلف دانش آموزی و دانشجویی آغاز می شود.
یونس عالی پور افزود: دستگاه ها برای غنی تر شدن برنامه های فرهنگی و تربیتی کاروان های راهیان نور همکاری و مشارکت داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر قم گفت: جلسه های این ستاد از دی ماه آغاز شده است و در حال حاضر کمیته های یازده گانه آن در بخش های مختلف فعال هستند.
وی تاکید کرد: سال گذشته ارزیابی از خدمات ستاد صورت گرفت و نقاط قوت و ضعف شناسایی شد و امسال برنامه ها با قوت بیشتری پیگیری می شود تا شاهد رضایتمندی مسافران نوروزی باشیم.
وی از آمادگی دستگاه های مختلف به ویژه بخش های امدادی و درمانی با تمام ظرفیت در خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

** رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در این جلسه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی برای جاری شدن ارزش های دینی صورت گرفت، از این رو نباید ارزش ها زیرپا گذاشته شود.
حجت الاسلام عباس اسکندری افزود: باید برنامه های فرهنگی و برخوردها به گونه ای باشد که جامعه اقناع شود و شیوه صحیح مباحث در جامعه مورد توجه دستگاه ها قرار گیرد.

** مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم در ادامه جلسه با اشاره به برنامه های تکریم خانواده های شهدا گفت: 22 اسفند روز شهید نامگذاری شده است که در این روز برنامه های مختلف تکریم از خانواده های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) صورت می گیرد.
معصومه ظهیری اضافه کرد: 13 اسفندماه جشنواره اسوه صبر و مقاومت در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود، همچین برنامه های بازدید از خانه سالمندان با همکاری دستگاه ها ترتیب می یابد.

** مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز با اشاره به مسابقه کتابخوانی با عنوان ستاره های فاطمی گفت: این مسابقه با هدف معرفی بانوان شهید استان قم و با همکاری بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس قم آغاز شده است که تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد و خردادماه سال 97 برندگان آن معرفی می شود.
حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری همچنین بیان داشت: 17 اسفندماه به مناسبت سالروز تاسیس نهادهای کتابخانه های عمومی روز کتابخانه گردی نامگذاری شده است تا علاقه مندان از این فرصت برای بازدید کتابخانه های عمومی قم بهره مند شوند.

** حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به این که سال گذشته 132 هزار دانش آموزش از پایه چهارم تا مقاطع مختلف تحصیلی در دوره مسابقه قرآن و عترت شرکت کردند گفت: از این تعداد 37 دانش آموزش موفق به کسب رتبه های برتر در مرحله کشوری شدند.

** مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز در این جلسه با اشاره به این که یادمان 37 شهید گمنام در قم وجود دارد گفت: تعداد شهدای گمنام خاکسپاری شده در قم به 77 شهید می رسد که 2 تن از این شهدا طی سال های گذشته، احراز هویت شده اند.
احمد حسینی افزود: در 29 بهمن ماه سال جاری پیکر 6 شهید گمنام در قم تشییع شد که پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی حضرت معصومه(س) برای خاکسپاری به نقاط مختلف قم منتقل شد.
وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 99 درصدی سازه های موزه انقلاب اسلامی در قم خبر داد و گفت: نیازمند همت دستگاه ها در این طرح به عنوان یک طرح تاثیرگذار ملی و بین المللی در استان قم هستیم.
باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم، در آذرماه سال 92 روند اجرایی آن به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شود، پس از آن با حمایت های خاص دفتر رهبر معظم انقلاب، هم چنین استاندار وقت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اوایل سال 94 کار اجرایی طرح مذکور دوباره آغاز شد.
8138 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.