به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: پیشنهاد و نظر دانشگاهیان در حل مسایل عمده استان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: سند آمایش سرزمینی استان از سال 92 توسط تیمی از اساتید بنام و خبره دانشگاه بیرجند در دستور کار قرار گرفت که سال 95 در سازمان برنامه و بودجه نهایی شد.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این سند در دو مرحله با حضور اساتید مجلسی کشور مورد بررسی قرار گرفت و جزو محدود طرح هایی بود که در نشست های اولیه سازمان برنامه و بودجه تصویب شد.
وی اظهار داشت: برای تقویت ارتباط دانشگاه و دستگاه های اجرایی محمدعلی خطیب ( مجری سند آمایش سرزمین استان) به عنوان مشاور در امور آمایش سرزمینی و توسعه استان انتخاب شد تا در فرایند اجرایی کردن این سند که حاصل زحمات چندین ساله است استفاده و این ارتباط بین دانشگاه و دستگاه ها برقرار شود.
معتمدیان اضافه کرد: با میزگردها و برنامه ریزی هایی که توسط مشاور و تیم سند آمایش استان برگزار خواهد شد بخش های مختلف این سند برای مردم تشریح و هر بخش از طرح آمایش در نشست های شورای برنامه ریزی مطرح و از نکته نظرات مسئولان دستگاه های اجرایی بهره مند خواهیم شد.
وی یکی از مهمترین نشست های استان را نشست شورای برنامه ریزی و توسعه دانست و افزود: علاوه بر اینکه درخواست ها، پیشنهادات و طرح ها مطرح می شود یکی از مهمترین رسالت های آن بحث در ارتباط با مسایل کلان توسعه استان است لذا حضور فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در این نشست ها ضروری است.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه به برگزاری همایش های مختلف توسط دستگاه های اجرایی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط کشور و مباحث مربوط به بودجه باید صرفه جویی لازم انجام شود.
وی گفت: اینکه بخشنامه ای در خصوص همایش ها ایجاد و در شورای برنامه ریزی تصمیم گیری شده به خاطر این است که ضرورت ها تشخیص داده شود لذا درخواست داریم تا جایی که امکان دارد در برگزاری همایش ها و مراسم ها صرفه جویی شود.
معتمدیان با تاکید بر اینکه مراسم ها باید در مکان های دولتی برگزار شود عنوان کرد: در شرایطی که مردم در وضعیت تنگندستی و سختی هستند برگزاری مراسم های پر هزینه وجهه خوبی ندارد و همایش یا مراسم ها باید با استفاده از ظرفیت های دستگاه ها با حداقل هزینه ها انجام شود.
وی افزود: اخیرا قرار بود توسط استانداری همایشی در حوزه مدیریت بحران در هتلی مجلل برگزار شود که با آن مخالف کردیم و همانطور که مدیریت بحران باید در شرایط سخت باشد این مراسم در اردوگاه کمیته امداد برگزار می شود تا شرایط سخت را از نزدیک درک شود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.