علیرضا نصرآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی های بهمن ماه امسال موجب جمع آوری 16 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استان شد در حالی که پارسال این رقم تنها یک میلیون متر مکعب بوده است.
وی بیان کرد: شهرستان نهبندان با بیش از پنج میلیون مترمکعب بیشترین آبگیری در بندهای خاکی را دارد و در این شهرستان 150 سازه آبخیزداری احداث و آبگیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برای مهار روان آب های سطحی و سیلاب ها، سازه های آبخیزداری به صورت های خاکی، سنگی و بیولوژیک در استان احداث می شود.
وی گفت: تاکنون در این زمینه عملیات سنگی 165 سازه به صورت خشکه چین، 652 سازه سنگ و ملاتی و یکهزار و 31 گابیون بندی در استان اجرا شده است.
نصرآبادی ادامه داد: همچنین احداث 63 سازه خاکی برای پخش سیلاب، 548 سازه به صورت خاکریزی، سه هزار و 204 هکتار عملیات کپه کاری و 450 هکتار عملیات بیولوژیک بانکت بندی از دیگر اقداماتی است که برای مهار روان آب ها در استان انجام شده است.
دهه فجر امسال 97 سازه آبخیزداری با حجم عملیات 452 هزار مترمکعب و اعتبار 159 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.