علیرضا نصرآبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع آفت شپشک سفید تاغ در عرصه های جنگلی استان روز به روز در حال افزایش است.
وی بیان کرد: از مجموع جنگل های آلوده به آفت شپشک اکنون 35 هزار هکتار بحرانی شده که باید اقدامات بیولوژیکی در این خصوص انجام شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال سرما و بارندگی ها رشد این آفت را تا حدودی کاهش داد در غیر اینصورت حجم بیشتری از جنگل ها دچار آفت می شد.
وی با بیان اینکه عملیات قطع درختان و محلول پاشی تاغ زارهای آلوده در حال انجام است، یادآور شد: تنها راه از بین بردن این نوع آفت قطع درختان آلوده و محلول پاشی است.
نصرآبادی افزود: برای رفع آلودگی آفت شپشک تاغزارهای استان حدود 60 میلیارد تومان بودجه نیاز است در حالیکه پارسال 350 میلیون تومان برای این مهم مصوب شد اما 150 میلیون تومان اختصاص یافت.
وی تاکید کرد: اگر اقدام اساسی از لحاظ تامین بودجه در زمینه محلول پاشی درختان انجام نشود شیوع آفت همچنان گسترده تر خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: در این خصوص یک طرح پژوهشی توسط دانشکده کشاورزی بیرجند در حال انجام است که امید است به نتایج مطلوبی دست یابیم.
وی افزود: امسال برای جذب و تامین اعتبار در خصوص رفع آفت شپشک سغید تاغزارهای استان از محل صندوق توسعه ملی ورود خواهیم کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.