به گزارش ایرنا فرماندار خوسف عصر شنبه در حاشیه بهره برداری از مجتمع گلخانه ای در محمدیه این شهرستان گفت: دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده دولت است.
محمد شفیعی افزود: این گلخانه با اعتبار هفت میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع به بهره برداری رسید که با بهره برداری از‌ آن برای پنج نفر شغل ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه مجتمع گلخانه ای محمدیه تنها مجتمع گلخانه ای استان است که تمامی امکانات زیربنایی را دارا می باشد گفت: از سرمایه گذاری جدید در این مجتمع استقبال می شود.
فرماندار خوسف اضافه کرد: مرکز جامع سلامت جوادالائمه (ع) روستاهای تقاب و معصوم آباد نیز با اعتبار هفت میلیارد و 500 میلیون ریال و زیربنای 500 متر مربع به بهره برداری رسید که با بهره برداری از آن یکهزار و 74 خانوار زیر پوشش این مرکز قرار گرفتند.
وی گفت: واحد مرغداری تخمگذار با ظرفیت 29 هزار و 900 قطعه و اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال با تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی از دیگر پروژه هایی است که در سومین روز دهه مبارک فجر در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.
شفیعی از افتتاح اولین مرکز تسهیل گری، کارآفرینی و اشتغالزایی در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز ضمن رشد سرمایه گذاری، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و جذب هدفمند تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان فراهم خواهد شد.
وی وظایف موسسه تسهیل گری سرمایه گذاری و کارآفرینی را شناسایی و معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان خوسف دانست و افزود: مشاوره شغلی و اخذ استعلامات مربوطه از دستگاه اجرایی توسط این مرکز انجام خواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف از بهره برداری دبیرخانه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان خراسان جنوبی در شهرستان خوسف نیز خبر داد و گفت: از وظایف این دبیرخانه سیاست گذاری و برنامه ریزی در خصوص سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و فرآوری آنها در استان است.
وی ادامه داد: انواع سنگ عقیق در رنگ های متفاوت از عقیق کبود، خزه‌ای، زرد یا عسلی و قهوه‌ای با کیفیت بالا در شهرستان خوسف وجود دارد و لازم است با ایجاد کارگاه‌های فرآوری نسبت به افزایش درآمد هنرمندان و صنعتگران استان و ایجاد ارزش افزوده برای آنها اقدام شود.
شفیعی ایجاد دبیرخانه را نقطه آغازی در جهت معرفی این صنعت دانست و افزود: با توجه به ذخایر عقیقی که در شهرستان خوسف موجود است آینده روشنی برای این صنعت در شهرستان و استان متصور می باشد.
شهرستان خوسف در فاصله 35 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9866*3028
خبرنگار: سیدابوالفضل موسوی نژاد * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.