به گزارش ایرنا مریم جوادی بایگی روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح آبیاری کم فشار که با حضور معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان برگزار شد افزود: با توجه به خشکسالی های دهه اخیر برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب، افزایش راندمان آبیاری و افزایش بهره روی آب از سامانه های نوین آبیاری شامل آبیاری کم فشار و تحت فشار استفاده می شود.
وی بیان کرد: از سال 81 تاکنون یکهزار و 622 هکتار آبیاری کم فشار با هزینه کرد هفت میلیارد تومان در شهرستان انجام شد که منجر به صرفه جویی هفت میلیون و 138 هزار مترمکعب آب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: همچنین در این مدت یکهزار و 288 هکتار آبیاری تحت فشار با هزینه کرد هفت میلیارد و 700 میلیون تومان در اراضی شهرستان اجرا شد که پنج میلیون و 700 هزار متر مکعب صرفه جویی آب را به همراه داشته است.
وی یادآور شد: پارسال 138 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مجهز به سامانه آبیاری تحت فشار و 862 هکتار مجهز به آبیاری کم فشار شد که با احتساب طرح امروز میزان صرفه جویی آب به چهار میلیون و 400 هزار متر مکعب می رسد.
جوادی بایگی اظهار داشت: طرح آبیاری کم فشار شرکت پیوند خاوران سربیشه به مساحت 450 هکتار و هزینه کرد 2 میلیارد و 200 میلیون تومان امروز به نمایندگی از 40 طرح عمرانی و اجرایی کشاورزی به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه در این مزرعه سه محصول جو، یونجه و ذرت کشت می شود گفت: لوله پلی اتیلن به سایز 250 میلیمتر، نصب 170 عدد شیر برداشت آب، 58 هزار متر لوله هیدروفلوم، نصب 18 عدد شیر هوا و 9 عدد نصب شیرفلکه زباله لاستیکی از جمله تجهیزات این سامانه آبیاری در مزرعه است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: با بهره برداری از این طرح یک میلیون و 980 هزار متر مکعب آب سالانه در بخش کشاورزی صرفه جویی خواهد شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.