به گزارش ایرنا ماشاءالله کریمان خراسانی عصر دوشنبه در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در خصوص پیگیری مشکلات و طرح های بخش کشاورزی شهرستان افزود: براساس برآورد سرمایه گذار، تاکنون برای احداث این واحد تولیدی 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: کمبود تسهیلات و مشکلات بین بانک و سرمایه گذار روند احداث این کارخانه را کند کرده که پیگیری ها برای تسریع در روند احداث این کارخانه انجام شد.
فرماندار نهبندان گفت: با توجه به ادامه خشکسالی های در شهرستان امسال 6 هزار تن نهاده دامی برای تامین علوفه دام روستاییان و عشایر نیاز است و از شروع امسال تاکنون فقط 2 هزار تن نهاده دامی مدت دار و یارانه ای در شهرستان توزیع شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این دیدار قول داد برای حل مشکل دامداران سهمیه علوفه یارانه ای و مدت دار شهرستان افزایش یابد.
فرماندار نهبندان افزود: اجرای طرح انتقال آب برای بخشی از دامداران منطقه از روستای چاهداشتی به چاه رویی در حال انجام است و چاه این طرح حفر، تجهیز و برق رسانی شده و برای اجرای طرح انتقال آب به 22 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی از مسئولان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خواست با اجرای ضربتی این طرح، مشکل کم آبی سه هزار نفر شتر و چهار هزار راس دام شهرستان نهبندان را رفع کنند.
وی اضافه کرد: در این روزگار سخت خشکسالی مردم نهبندان باز هم 420 هزار واحد دامی را پرورش می‌دهند و سهم مهمی در تولید گوشت استان دارند.
احداث کارخانه شیر، کشتارگاه دام سنگین، کشتارگاه طیور و تعیین تکلیف شرکت سهامی و زراعی سهل آباد از دیگر مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری نهبندان بود که در این دیدار بررسی و مقرر شد این مشکلات در کارگروه استانی به صورت ویژه تر تا حصول نتیجه پیگیری شود.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.