به گزارش ایرنا این نمایشگاه تا 18 بهمن ماه دایر است و تجهیزات پدافندی، راداری، امدادرسانی در حوزه بهداری رزمی، جنگ نوین، اسلحه شناسی، مسائل فرهنگی حفاظت اطلاعات، تجهیزات نیروی هوایی و زمینی در آن به نمایش گذاشته شده است.
فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در خراسان ‌جنوبی و منطقه پدافند هوایی شرق روز شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم و امسال به دلیل یاوه گویی های ابرقدرت های دنیا که در رسانه های مختلف بیان کردند، باید مراسم دهه فجر پربار برگزار شود.
سرهنگ ستاد ارسلان پرویز افزود: ما در منطقه پدافند هوایی شرق کشور براساس وظیفه خود که دفاع و صیانت از مرزهای هوایی کشور است، تجهیزاتی را که قابل مشاهده برای عموم است، به نمایش گذاشته ایم.
وی اظهار داشت: دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی با فرهنگ ایثار، شهادت، دفاع مقدس و پیشرفت های فوق العاده در حوزه های مختلف آشنا می شوند.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: همه تجهیزات نمایشگاه بومی بوده و به دست توانمند کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و ارتش جمهوری اسلامی با کمک حوزه صنعت و دانشگاه های کشور طراحی و ساخته شده است.
سرهنگ پرویز افزود: منطقه پدافند هوایی شرق از نظر اراده و تجهیزات به لطف خدا، هدایت های مقام معظم رهبری و قدرت فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته ترین سامانه ای راداری برخوردار بوده و بسیار بالاست.
وی گفت: سامانه راداری ما به پیشرفته ترین سامانه راداری، موشکی، زمین به هوا و شنود در طیف و انواع فرکانس های مختلف مجهز است و کوچکترین پهپاد تا بزرگ ترین هواپیما را به طور روزانه رصد می کنیم.
فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر هواپیمایی به 50 کیلومتری مرز ما نزدیک شود در وهله اول با اخطار رادار هوایی مواجه می شود و ضمن اینکه مورد اخطار رادارهای هوایی ما قرار می گیرند در برخوردهای جدی مثل استفاده از هواپیماهای شکاری و سامانه های موشکی مواجه می شوند.
هر روز 80 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی از ساعت 8 تا 12 بازدید می کنند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.