سردار مجید شجاع روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این مقدار یکهزار و 960 کیلوگرم مرفین و مابقی سایر مواد شامل هروئین، حشیش و تریاک بوده است.
وی با بیان اینکه از این مقدار مواد مخدر 2 هزار و 100 کیلوگرم در 24 ساعت گذشته کشف شد گفت: 2 تن مرفین از این مواد در جاسازی از یک خودروی حمل گاز به دست آمد که توسط نیروی انتظامی شهرستان نهبندان کشف شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: این مقدار مواد مخدر قرار بود از خراسان جنوبی به سمت استان های شمالی کشور خارج شود که مورد ضربه قرار گرفت و در این استان زمین گیر و 12 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

**کشف 26 تن موادمخدر در سال جاری
وی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که به نسبت سال گذشته 60 درصد افزایش کشفیات را نشان می دهد.
سردار شجاع یادآور شد: در این مدت اعضای 43 باند از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر و بیش از 600 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.
وی یکی از وظایف عمده نیروی انتظامی را مبارزه بی امان با واردکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح کشور عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در این باب تکلیف شرعی و قانونی دارد تکلیف شرعی از این باب که به فرموده مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا یکی از محورهای اصلی اقدامات پلیس، مقابله بی امان با ورود مواد مخدر به داخل کشور است.
وی ادامه داد: از طرفی به لحاظ قانونی و تکلیفی که قانون بر عهده نیروی انتظامی گذاشته، مقابله و برخورد با قاچاقچیان و ورود مواد مخدر به داخل کشور جزو محوری ترین و اصلی ترین ماموریت ها و اولویت های نیروی انتظامی است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در این خصوص نیروی انتظامی شهدای گرانقدری در جای جای میهن اسلامی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و این راه هنوز هم ادامه دارد.
وی بیان کرد: امید است با تلاش های گسترده، بی امان و شبانه روزی کشفیات مواد مخدر و مقابله با اشرار و قاچاقچیان که کماکان در دستور کار ماست و اولویت اول فرماندهی انتظامی قرار دارد به نحو احسن به اجرا بگذاریم تا همچنان امنیت را در استان و سایر نقاط کشور تامین کنیم.
استان مرزی خراسان جنوبی با 11 شهرستان، سومین استان پهناور ایران محسوب می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.