به گزارش ایرنا آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات خراسان جنوبی پنجشنبه شب با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اهالی رسانه در بیرجند برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.
براساس رای هیات داوران در بخش حرفه ای جشنواره مطبوعات و گزارش نویسی سه خبرنگار تجلیل شدند که عصمت برزجی از ایرنا خراسان جنوبی رتبه نخست، محمدباقر صحرایی رتبه دوم و امین جعفرپور مقدم رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین در بخش خبر از سه خبرنگار فائزه زیراچی، محسن سربازی و زهرا سنایی فر تجلیل و جوایزی به آنان اهدا شد.
در بخش مقاله و یادداشت نیز از محمدحسین کمال، محمود علیزاده و علی جعفرپور مقدم تجلیل شد که به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.
ابوالفضل زاهدی پور رتبه نخست در بخش تیترنویسی و سیده الهام حسینی رتبه دوم و احمد حیدری رتبه سوم این بخش را به دست آوردند.
در بخش عکس نیز مجتبی گرگی عکاس ایرنا خراسان جنوبی رتبه نخست را از آن خود کرد و رتبه دوم را محسن نوفرستی و رتبه سوم را سعید کاظمی کسب کردند.
همچنین عصمت برزجی خبرنگار ایرنا رتبه برگزیده در موضوع حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد و محسن نوفرستی نیز رتبه برگزیده موضوع ایثار و شهادت، فائزه زیراچی در موضوع توسعه و ظرفیت های استان و روزنامه زعفران نیز رتبه برگزیده نمایشگاه آسیب های اجتماعی در آیینه خانه مطبوعات را کسب کردند.
عصمت برزجی خبرنگار ایرنا خراسان جنوبی رتبه نخست گزارش نویسی را با گزارش «50 سال پس از زلزله» به دست آورد که شهریور امسال به مناسبت سالگرد وقوع زلزله در منطقه «خضری دشت بیاض» تولید و منتشر شد.
وی همچنین رتبه نخست در بخش موضوعی پنجمین جشنواره مطبوعات خراسان جنوبی را با عنوان «حوله ای که جهانی شد» کسب کرد، این گزارش نیز آذرماه امسال پس از ثبت جهانی هنر دستی «توبافی» روستای خراشاد انتشار یافت.
مجتبی گرگی عکاس ایرنا خراسان جنوبی نیز برای عکس جشنواره بازی های بومی و محلی و مسابقات شترسواری حایز رتبه نخست این جشنواره شد.
پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی خراسان جنوبی با هدف «تولید آثار مطابق با شعار سال، کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه های محلی، ایجاد فضای رقابتی در میان فعالان رسانه ای و تقدیر از روزنامه نگاران برتر استان، تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات استان» برگزار شد.
این جشنواره در دو بخش حرفه ای «سرمقاله و یادداشت، عکس، تیتر، خبر،‌گزارش» و بخش موضوعی «حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ایثار و شهادت و توسعه و ظرفیت های استان» برگزار شد.
آخرین مهلت دریافت آثار ٢٤ آذرماه امسال تعیین شده بود و ٤٠٧ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.