به گزارش ایرنا، سردار حسن رجب زاده روز دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: جامعه به فرهنگ و تفکر شهدا نیاز دارد و کنگره 2 هزار شهید هم با همین هدف برگزار می شود.
وی با اشاره به پیش رو بودن کنگره 2 هزار شهید استان بیان کرد: بازسازی عملیات مرصاد همراه با اجرای برنامه های نمایشی و رزمی در منطقه بیدخت از دیگر برنامه های این قرارگاه در راستای برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان است.
وی با اشاره به فعالیت های قرارگاه شهید ناصری نیز عنوان کرد: ماموریتی که به سپاه پاسداران واگذار شد، ماموریتی خارج از همه قاعده ها بود.
رجب زاده گفت: حفظ امنیت پایدار از رسالت های اصلی این قرارگاه بوده که در این راستا تمرینات و اقدامات عملیاتی زیادی انجام شده است.
وی مردم یاری و محرومیت زدایی را از دیگر رسالت های این قرارگاه دانست و افزود: یکی از راه های پایداری امنیت در مرزها محرومیت زدایی است.
فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات محرومیت زدایی این قرارگاه از ابتدای راه اندازی تاکنون گفت: توزیع جهیزیه بین نیازمندان مرزنشین و ایجاد بندهای خاکی یا ملات سنگی باعث شده که نگاه مردم تغییر کرده و به ماندن در مرز امیدوار شوند.
مدیرمسئول روزنامه آوای خراسان جنوبی نیز در این نشست برپایی کنگره 2 هزار شهید را فرصت مغتنم دانست و اظهار داشت: باید در راستای ترویج فرهنگ شهدا گام برداریم.
غلامرضا جعفرپور مقدم با اشاره به کارنامه مکتوب مطبوعات در حوزه ایثار و شهادت افزود: باید تلاش کرد برنامه های کنگره شهدا به بهترین شکل بازتاب داده شده و با تبیین موضوعات تخصصی برای رسانه ها از موازی کاری جلوگیری شود.
مدیر مسئول روزنامه زعفران نیز از کنگره 2 هزار شهید به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال در استان یاد کرد و گفت: خبرنگاران به عنوان سرهنگ های رسانه ای قدرتمند با ابزار و اسلحه قلم برای حفظ اقتدار و امنیت کشور در کنار نیروهای مسلح هستند.
ابوالفضل زاهدی پور با اشاره به رسالت شهید صارمی و شهید ناصری ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران استان ماموریت بزرگ فرهنگی خود را با انعکاس عظمت نظام به انجام خواهند رساند.
وی افزود: رسانه ها آمادگی دارند در کنار روشن شدن شمع کنگره بازتاب آن را بر گسترده ایران و جهان نورافشانی کنند.
مدیر مسئول پایگاه خبری فرهنگ و هنر نیز با بیان اینکه رسانه های برخط در خط مقدم مبارزه با آسیب های فضای مجازی هستند گفت: اگر رسانه های تحلیلی برخط تقویت شوند پایگاهی برای ایستادن در مقابل دشمنان خواهند بود.
ابوالفضل حسن پور ضمن تاکید بر تولید محتوا در فضای مجازی توسط رسانه های برخط اظهار داشت: کنگره سرداران شهید نیز فرصت مناسبی برای تولید محتوایی است که قشر جوان آن را بپذیرد.
وی بر استفاده از مشاوران فرهنگی برای کسب داده های بیشتر در روند برگزاری کنگره تاکید کرد و گفت: باید مستند زیبایی از شهدا ساخته شود که قشر جوان و نوجوان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
تاکید بر اطلاع رسانی دقیق کنگره و تداوم معرفی شهدا بدون نگاه امنیتی به وصیت نامه آنها نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.