به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت 9 دی در شهرستان درمیان افزود: حماسه 9 دی روز پیوند عمیق امت با ولایت و روز همبستگی و وفاداری ملت ایران برای تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی عنوان کرد: در 40 سال گذشته همراهی مردم با ولایت، نقش دین در جامعه، رهبری و هدایت مقام معظم رهبری و ایمان متعهدانه مردم باعث شد تا توطئه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کنیم.
نوفرستی گفت: در ادامه حیات نظام اسلامی نیز دشمنان توطئه های بزرگتری را سر راه ما قرار خواهند داد که باید با بصیرت و فهم عمیق مردم و دین مداری و ولایت مداری آنان این توطئه ها خنثی شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی با پیروزی در سال 57 سیلی بزرگی به آمریکایی ها، غرب، رژیم صهیونیستی و آنانی زد که با پیروزی انقلاب مخالف بودند.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: انقلاب اسلامی مقابل بلوک شرق و غرب حقیقت جدیدی را در ادامه مسیر انبیا زنده کرد و حیات جدیدی به اسلام بخشید.
وی گفت: در دوران قبل از انقلاب با دینداری مبارزه می شد و اروپاییان به گونه ای القا می کردند که دین در جامعه نقش ندارد اما امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که مکتب بزرگ اسلام می تواند جامعه بشری را مدیریت و از بحران ها نجات دهد.
حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه در مقابل اسلام و انقلاب سه جریان و دشمن وجود دارد اضافه کرد: دسته اول کسانی هستند که 14 قرن مقابل انبیا و ائمه اطهار (ع) موضع جدی داشتند، دسته دوم استعمارگرانی هستند که به دنبال منافع ملی ما هستند و سومین دسته جریان نقاق است.
وی گفت: غارتگران، منابع ملی کشور را غارت کردند و مستشاران آنان در کشور آقایی می کردند و امروز از اسلام سیلی خورده اند و جلوی منافع آنان در کشور گرفته شده است.
حجت الاسلام نوفرستی افزود: جریان نفاق، همان جریانی است که در طول تاریخ بشریت سر سفره انبیا و اولیا نشستند و مقابل آنان بودند، آنان مسجد ضرار در مقابل پیامبر ساختند که خداوند دستور تخریب آن را می دهد.
وی عنوان کرد: همیشه جریان نفاق مقابل رهبری جامعه است و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز بنی صدر از جمله جریان نفاق بود که آشکارا در مقابل امام راحل موضع گیری داشت، قائم مقامی آقای منتظری نیز جریانی بود که می خواست خللی در رهبری نظام ایجاد کند.
نوفرستی با بیان اینکه اسناد جریان فتنه 88 نشان می دهد دشمنان طی 20 سال گذشته برای نابودی نظام اسلامی برنامه ریزی کردند گفت: فتنه کوی دانشگاه در سال 78 یکی از توطئه های دشمنان بود که با هوشیاری مردم خنثی شد.
وی افزود: اما در فتنه 88 استکبار با تجربیاتی که از برخی کشورها به عنوان انقلاب رنگین داشتند توطئه های خود را برنامه ریزی کردند و اولین آثار فتنه در سال 88 این بود که اولین بار نظام را متهم به تقلب کردند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم به قانون و ساز و کار قانون اساسی اعتماد داشتند و بارها پای صندوق های رای آمدند اما آنان 6 ماه قبل از انتخابات مسئله تقلب و ضرورت صیانت از آرا را مطرح کردند.
وی اظهار داشت: دومین نشانه فتنه این بود که شخصی نامزد است و در رسانه و تربیون اعلام می کند که من پیروز انتخابات هستم و دشمنان قسم خورده نظام هم با او همراه شدند.
حجت الاسلام نوفرستی اضافه کرد: سومین نشانه فتنه عدم تمکین به قانون بود، شورای نگهبان رای ها را دوباره بازشماری کرد و با وجود بازشماری آرا، فتنه گران تسلیم قانون نشدند.
وی با بیان اینکه فتنه 88 جفای بزرگی بود که بیش از هشت ماه جامعه را دچار چالش کرد گفت: حمله به عزاداران و کشتار مردم و تخریب بیت المال و حمله به اماکن دولتی و شخصی از جمله جنایت فتنه گران بود.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: دشمنان هرگز دست از توطئه گری بر نمی دارند و سال گذشته نیز در آستانه 9 دی مردم را دعوت به اغتشاش در پی گرانی ها کردند، امسال هم دشمنان خواستند در فرصت های مختلف فتنه گری و تابستان داغ را راه اندازی کنند که هوشیاری شما مردم فتنه ها و برنامه دشمنان را نقش برآب کرد.
وی مشکلات اقتصادی را فتنه دیگر دشمنان نظام دانست و گفت: راه مقابله با آن آگاهی و همدلی مردم است و مردم همان گونه که در فتنه های مختلف با بصیرت خود به دشمنان سیلی زده اند از این پس هم در فتنه های آینده با بصیرت و آگاهی و وحدت و انسجام خود نقشه های دشمنان را دفع خواهند کرد و نخواهند گذاشت که خواب دشمنان تعبیر شود.
وی همچنین با اشاره به ارتحال آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب با درگذشت این روحانی مبارز و خستگی‌ ناپذیر چهره پرتلاش و توانمندی را در عرصه‌های مختلف از دست داد.
نوفرستی گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی در شکل گیری مبارزات و مجاهدان انقلاب اسلامی به خصوص شکل گیری سپاه بدر نقش موثری داشت و این فقیه مجاهد پس از هجرت به ایران، در حوزه علمیه قم درخشید و کارنامه‌ی درخشانی در خدمت به انقلاب اسلامی و مردم دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.