به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز شنبه در آیین تجلیل از خادمان مواکب اربعین خراسان جنوبی افزود: هرچند این اقدام به واسطه نفاق برخی ها هشت ماه بعد به وقوع پیوست اما باز هم 9 دی قدرت جریان کربلا را نشان داد زیرا پس از این با هتک حرمت به خیمه عزاداران، مردم دریافتند که فتنه جاری است
وی با اشاره به پیاده روی اربعین اظهار داشت: اربعین حسینی نیازمند کار فرهنگی است، موکب ها باید در این حوزه فعال شوند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: موکب های فرهنگی باید از فرصت هنر به خوبی بهره بگیرند تا با زبان هنر بیانگر تجلی اربعین باشند.
وی افزود: برای هرچه بهتر انجام شدن این مهم بهتر است که یک شهرستان فقط موکب فرهنگی برپا کند تا در کنار ارایه خدمت در زمینه پذیرایی خدمات فرهنگی هم ارایه شود.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه تکریم زائر باید مد نظر تمام موکب داران استان قرار گیرد، تصریح کرد: تکریم مومنان در صدر خدمت رسانی اربعین است.
وی بیان کرد: ترتیبی اتخاذ شود که زائران پس از تحمل سختی راه، نیازمند ماندن در صف پذیرایی نباشند، سفره موکب داران قبل از رسیدن زائران پهن باشد تا به بهترین نحو از آنان تکریم شود.
امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: اربعین اقدامی پیوسته است و برای برگزاری کمی و کیفی آن باید همواره مورد بررسی قرار گیرد تا سال آینده با کیفیت تر از گذشته برگزار شود.
وی با بیان این سخن از رهبر معظم انقلاب که « جریان اربعین معجزه ای است نظیر انقلاب اسلامی» افزود: حضور 25 میلیون نفری زائران و خدمات رسانی به آن ها معجزه ای است که باید از این فرصت به عنوان یک رسالت بهره جست.

* اربعین 97 معادلات دشمن را به هم ریخت
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به تمام مشکلات اقتصادی که گریبانگیر جامعه است عده ای در داخل و خارج فکر می کردند که اربعین امسال برگزار نمی شود اما حماسه اربعین امسال معادلات دشمن را به هم ریخت.
موسی جوینده افزود: حضور زائران و نحوه خدمت رسانی به آنها با تمام مشکلات متفادت تر از هر سال بود که این حماسه خاری بر چشم دشمنان عاشورا شد.
وی با گلایه از برخی مسئولان که در اربعین امسال ورود نکردند، تصریح کرد: خدمات مسئولانی که همواره ستاد بازسازی را در کیفیت بخشی مواکب یاری کردند قابل تقدیر است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به خدمات بی شائبه خواهران افزود: 14 هزار زن در 250 کارگاه قالی بافی ستاد فعالیت می کنند که عده ای از آنها موجبات تغذیه بیش از یک میلیون زائر را در اربعین فراهم کردند.
وی اظهار داشت: سه میلیارد تعهد مردم خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات در همین 9ماه سال جاری محقق شد و سرانه کمک مردم خراسان جنوبی به عنوان پیشتازان کشور به 7500 تومان رسیده در حالی که سرانه کشوری سه هزار تومان است.
جوینده تصریح کرد: کمک های مالی مردم خراسان جنوبی تاثیر بسزایی در پویایی اقتصاد استان دارد به طوریکه تمام مبالغ اهدایی در بازار تبدیل به کالاهایی نظیر سنگ شده و به کشور عراق صادر می شود.
در ادامه این آیین از 65 فعال ستاد بازسازی عتبات عالیات اعم از امامان جمعه، فرمانداران و روسای مواکب شهرستان ها تجلیل شد.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.