به گزارش ایرنا علی همتی، چهارشنبه در گردهمایی روسای اتاق های اصناف شهرستان های فارس در شیراز افزود: مسئولان کشور و استان در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده اند و ذخیره سازی کافی در خصوص اقلام اساسی و راهبردی انجام گرفته است.
وی ادامه داد: اما در بحث تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها و همچنین رفع نیازهای ارزی آنها نیاز است که زمان بیشتری صرف کنیم.
همتی بیان کرد: در این ایام با توجه به شرایط بازار از مجموعه صنعت، معدن و تجارت انتظار می رود که نظارت، مدیریت و کنترل بیشتری داشته باشد.
او اظهار داشت: در چنین شرایطی که بازاریان و کسبه جزء با فشارهایی مواجه هستند باید به گونه ای عمل شود که فشار بیشتری در بحث نظارت بر آنها وارد نشود اما در عین حال با تخلفات بزرگ و غیر قابل گذشت هم به دقت برخورد شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در نظارت بر بازار باید از افراد آشنا به کار، با انگیزه و کسانی استفاده شود که بتوانند بازار را کنترل کنند نه اینکه به هم بریزند.
همتی، از روسای اصناف شهرستان های استان خواست که مبارزه جدی با گران فروشی و احتکار را در دستور کار داشته باشند.
وی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: برنامه ریزی ها باید با هدف تشویق و ترغیب مردم به کالای ایرانی باشد و ضروری است تولید کنندگان هم تولید کالای با کیفیت و قیمت مناسب را مد نظر داشته باشند تا مردم با اطمینان مبادرت به خرید کالای داخلی کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان خواست که مجوز فعالیت واحدهای صنفی را بر اساس نیاز و ظرفیت جامعه صادر کنند و در این زمینه تسلیم فشارهای سیاسی نشوند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.